800 de cercetatori romani plecati din tara, prezenti la Timisoara. Problemele din Romania la care vor sa gaseasca o solutie

Cele mai sclipitoare minti pe metrul patrat se afla in aceste zile la Timisoara. 800 de profesori si cercetatori romani plecati in strainatate s-au intors in tara pentru cateva zile si s-au reunit la o conventie.

Vor incerca sa gaseasca solutii la problemele din Romania, atat din invatamant, cat si de pe piata muncii sau din economie . "Este nevoie de schimbari majore pentru a ne intoarce sa lucram in tara", spun la unison cercetatorii.

Ovidiu are 27 de ani, iar de anul trecut este doctorand si cercetator la Universitatea din Salzburg, Austria. Cu greu a decis sa plece din tara, insa odata ajuns acolo - a gasit o cu totul alta lume.

Ovidiu Csillik, cercetator: Am fost in balanta daca sa raman si sa schimb lucrurile sau sa castig experienta in strainatate
Reporter: Ce ar trebui sa se schimbe incat sa te intorci in Romania?
Ovidiu Csillik, cercetator: “In primul rand modul in care se face invatamantul la nivel superior.

Sorin lucreaza intr-o companie de top din domeniul IT, in Franta. Dezvolta super-calculatoare, care trebuie sa anticipeze diferite fenomene. De exemplu: cum va evolua vremea in urmatorii 20 de ani.

tatuaje
Ce au descoperit cercetatorii despre persoanele cu multe tatuaje. Cat de mult ajuta desenele in caz de boala
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Sorin Cheran, cercetator: "Lucrurile au fost un pic diferite, a fost un pic greu deoarece eram obisnuit un pic cu alt mod de gandire. "

Ovidiu munceste in Austria, si spune ca nu s-a izbit acolo de prejudecati legate de originea lui romaneasca.

Ovidiu Csillik: "Romanii din mediul academic, sa spunem, suntem destui in Salzburg si suntem vazuti ca niste oameni dedicati, muncitori si cu rezultate care se vad. "

Sorin Cheran: "Ne-am intoarce in Romania. Ar trebui sa se schimbe un pic ceva, o schimbare economica, politica, sociala. Sa lucram impreuna catre o Romanie educata
Reporter: Regretati vreun moment ca ati plecat din tara?
Sorin Cherna: La nivel sentimental, da.

Reporter: Ce credeti ca s-ar intampla daca toti acesti cercetatori s-ar intoarce sa lucreze in Romania?
Alexandru Nicolin, cercetator Institutul National de Energie si Fizica Nucleara : in trei cuvinte: Raiul pe Pamant

Toate dezideratele acestor sute de cercetatori vor fi trimise intr-un memoriu presedintelui Klaus Iohannis, care a fost si el prezent la deschiderea conventiei.

NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
"Am gasit monstrul, dar nu este cel pe care il astepta lumea". Descoperirea facuta de cercetatori pe fundul lacului Loch Ness

Oamenii de stiinta care inspectau fundul lacului Loch Ness din Scotia au descoperit corpul unui monstru de zece metri lungime care a fost utilizat pentru turnarea unui film al lui Billy Wilder in urma cu 46 de ani.

Tatuajele cresc imunitatea corpului. Asa cred cercetatorii americani care au descoperit ca persoanele care au foarte multe tatuaje se imbolnavesc mai rar.

Parlamentul European a alocat 4,8 miliarde de euro pentru sprijinul Ucrainei

Parlamentul European a decis alocarea a 4,8 de miliarde de euro pentru sprijinirea Ucrainei, la inițiativa deputatului Siegfried Mureşan (PPE/PNL). Raportul său, care conține și această prevedere, a fost votat joi cu largă majoritate.

Politico: Klaus Iohannis, pe lista scurtă pentru șefia Comisiei Europene. Ce șanse are să o înlocuiască pe von der Leyen

Politico a enumerat o serie de posibili succesori ai Ursulei von der Leyen, șefa Comisiei Europene. Printre ei se numără și președintele României, Klaus Iohannis.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.