Proiect: Bucurestenii ar putea circula cu bilete comune pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori

RATB

Bucurestenii ar putea circula, cu cinci tipuri de bilete comune, pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori, ultimele aferente inelului de cale ferata al Capitalei. 

Acestea sunt prevederile unui proiect de hotarare care va fi dezbatut in sedinta de vineri a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

Potrivit expunerii de motive a proiectului de hotarare, municipalitatea a semnat un acord de colaborare cu Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), Metrorex si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori, care are in vedere introducerea a cinci tipuri de bilete de calatorie.

Astfel, ar putea fi aprobate biletele unice, care vor fi valabile timp de 60 de minute de la prima validare, atat la Metrorex, cat si la RATB. Biletul unic va avea un numar nelimitat de validari timp de 60 de minute. Costul biletului va fi de cinci lei, din care trei lei vor merge catre bugetul RATB, iar doi lei catre cel al Metrorex.

Cel de-al doilea tip de titlu de calatorie comun va fi biletul unic multiplu cu zece calatorii, valabil 60 de minute de la prima validare, cu numar nelimitat de validari, atat la Metrorex, cat si la RATB. Pretul biletului multiplu cu zece calatorii va fi de 30 de lei, din care 15 lei vor merge catre bugetul RATB si 15 lei catre Metrorex.

Citește și
ratb
RATB vrea sa anihileze calatoriile frauduloase. Va introduce in curand controlori in fiecare autobuz
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Un alt titlu de calatorie comun intre RATB si Metrorex va fi abonamentul unic pentru o zi, cu numar nelimitat de validari, cu valabilitate de 24 de ore incepand cu ora la care se face prima validare. Costul unui abonament unic pe timp de o zi este de 16 lei, din care opt lei vor merge catre bugetul RATB si opt lei catre Metrorex.

Potrivit proiectului de hotarare, cel de-al patrulea titlu de calatorie comun este biletul unic cu valabilitate de 90 de minute, pe liniile RATB si pe trenurile regionale ale CFR Calatori care circula pe inelul de cale ferata al Capitalei. Costul acestui bilet va fi de cinci lei, din care trei lei vor merge catre bugetul RATB si doi lei catre CFR Calatori.

Ultimul tip de titlu de calatorie comun intre cele trei institutii este biletul unic de calatorie valabil timp de 90 de minute de la prima validare. Pretul unui bilet de 90 de minute va fi de sapte lei, din care trei lei vor merge catre bugetul RATB, doi lei catre METROREX si doi lei catre CFR Calatori.

Biletele nu vor fi valabile pe liniile expres si pe cele cu tarif special ale RATB, iar suportul tehnico-financiar pentru emiterea acestor bilete, daca proiectul va fi aprobat, va fi asigurata de reprezentantii regiei. "Biletele accepta ultima validare cu un minut inainte de expirarea perioadei stabilite, de 60 de minute, respectiv 90 de minute, si permit calatoria pana la capatul liniei RATB si CFR Calatori si pana la iesirea din statie, la METROREX", se arata in raportul de specialitate al proiectului .

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Ne furam pana si accesul la cultura. Cartile plasate in metrou si autobuze au disparut in 2 zile
Ne furam pana si accesul la cultura. Cartile plasate in metrou si autobuze au disparut in 2 zile

Convinsi ca daca au carte, au parte cativa bucuresteni pusi pe capatuiala au furat cartile amplasate gratuit pentru calatori in autobuze si metrou.

RATB vrea sa anihileze calatoriile frauduloase. Va introduce in curand controlori in fiecare autobuz
RATB vrea sa anihileze calatoriile frauduloase. Va introduce in curand controlori in fiecare autobuz

Regia Autonoma de Transport Bucuresti a extins pe linia 254 proiectul pilot initiat pe liniile expres 780 si 783, un controlor facand verificari in fiecare autobuz care circula pe aceste trasee.

Unul dintre cele mai moderne tramvaie de pe piata mondiala este produs acum si in Romania. VIDEO
Unul dintre cele mai moderne tramvaie de pe piata mondiala este produs acum si in Romania. VIDEO

Intr-un viitor apropiat, am putea calatori si noi cu tramvaie moderne cum am vazut in Austria sau in Germania. La Bucuresti a fost lansat marti modelul romanesc de ultima generatie, pentru care fabricantii din Arad si din Capitala asteapta comenzi.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.