Pasajul Barasab, traversat de 10.000 de masini in prima zi. Cat poate duce cel mai lat pod european

19-06-2011 07:14


A venit si randul masinilor sa intre pe noul pasaj din Bucuresti, Basarab, dupa ce sambata pietonii s-au plimbat in voie. Zeci de soferi curiosi s-au adunat in zori, ca sa le povesteasca peste ani nepotilor ca au fost printre primii ajunsi pe pod.

Cum a aratat Pasajul Basarab in noaptea dinaintea inaugurarii. Lasare cu scandal. VIDEO

Dupa 4 ani si jumatate de asteptare, multi bucuresteni au tinut sa faca o plimbare pe pod, chiar daca pentru asta au asteptat chiar si o ora.

Pasajul, care a costat 200 de milioane de euro, este cel mai lat din Europa si rezista si la un cutremur de 8 grade, spun proiectantii si constructorii.

Google Maps, prins in ofsaid de inaugurarea Pasajului Basarab. 4 ani in 2 minute. ANIMATIE

Duminica, la 05:00 dimineata, la intrarea dinspre Nicolae Titulescu, isi faceau aparitia primii doritori de o plimbare pe noul pasaj. Coloana s-a pus insa in miscare de-abia dupa o ora, condusa de un echipaj al politiei locale.

Curiosii au tinut sa cronometreze traseul: mai putin de doua minute a durat sa ajunga de pe Bulevardul Titulescu in Cotroceni.

Cu 4 benzi pentru masini si 2 linii de tramvai, Pasajul Basarab leaga cartierele Drumul Taberei si Militari de centrul Capitalei. Tramvaiele insa vor ajunge mai traziu la destinatie decat pana acum, spun vatmanii.

Pana duminica la ora 19:00 peste 10.000 de masini au trecut Pasajul. Un numar considerat mic de autoritati, dar suficient pentru o zi de weekend.

Capacitatea maxima a constructiei este de 81.000 de vehicule pe zi.

Sambata, Primaria a organizat o parada cu motociclete si masini de epoca, pentru pietonii care au vrut sa vada cum arata traseul.

Proiectul Pasajului suprateran Basarab a fost lansat la sfarsitul lui 2000, cand Traian Basescu era primar general.
Lucrarile au inceput in noiembrie 2006, in mandatul lui Adrian Videanu, dar s-au lovit de nemultumirea celor expropriati.

Noi intarzieri au aparut pentru ca muncitorii au sapat fara sa aiba o harta cu tevile si cablurile din subteran.

Initial, termenul de executie al pasajului a fost martie 2009, iar costul total ar fi trebui sa fie de 140 de milioane de euro, dar a ajuns la 200 de milioane de euro.

VIDEO PROTVPLUS.RO