Pasajul Barasab, traversat de 10.000 de masini in prima zi. Cat poate duce cel mai lat pod european

×
Codul embed a fost copiat

A venit si randul masinilor sa intre pe noul pasaj din Bucuresti, Basarab, dupa ce sambata pietonii s-au plimbat in voie. Zeci de soferi curiosi s-au adunat in zori, ca sa le povesteasca peste ani nepotilor ca au fost printre primii ajunsi pe pod.

Cum a aratat Pasajul Basarab in noaptea dinaintea inaugurarii. Lasare cu scandal. VIDEO

Dupa 4 ani si jumatate de asteptare, multi bucuresteni au tinut sa faca o plimbare pe pod, chiar daca pentru asta au asteptat chiar si o ora.

Pasajul, care a costat 200 de milioane de euro, este cel mai lat din Europa si rezista si la un cutremur de 8 grade, spun proiectantii si constructorii.

Google Maps, prins in ofsaid de inaugurarea Pasajului Basarab. 4 ani in 2 minute. ANIMATIE

Citește și
Pasajul Basarab - 4
VIDEO. George Buhnici a testat Pasajul Basarab LIVE. Cat timp iti ia sa-l treci cu 50km/h
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Duminica, la 05:00 dimineata, la intrarea dinspre Nicolae Titulescu, isi faceau aparitia primii doritori de o plimbare pe noul pasaj. Coloana s-a pus insa in miscare de-abia dupa o ora, condusa de un echipaj al politiei locale.

Curiosii au tinut sa cronometreze traseul: mai putin de doua minute a durat sa ajunga de pe Bulevardul Titulescu in Cotroceni.

Cu 4 benzi pentru masini si 2 linii de tramvai, Pasajul Basarab leaga cartierele Drumul Taberei si Militari de centrul Capitalei. Tramvaiele insa vor ajunge mai traziu la destinatie decat pana acum, spun vatmanii.

Pana duminica la ora 19:00 peste 10.000 de masini au trecut Pasajul. Un numar considerat mic de autoritati, dar suficient pentru o zi de weekend.

Capacitatea maxima a constructiei este de 81.000 de vehicule pe zi.

Sambata, Primaria a organizat o parada cu motociclete si masini de epoca, pentru pietonii care au vrut sa vada cum arata traseul.

Proiectul Pasajului suprateran Basarab a fost lansat la sfarsitul lui 2000, cand Traian Basescu era primar general.
Lucrarile au inceput in noiembrie 2006, in mandatul lui Adrian Videanu, dar s-au lovit de nemultumirea celor expropriati.

Noi intarzieri au aparut pentru ca muncitorii au sapat fara sa aiba o harta cu tevile si cablurile din subteran.

Initial, termenul de executie al pasajului a fost martie 2009, iar costul total ar fi trebui sa fie de 140 de milioane de euro, dar a ajuns la 200 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Cum a aratat Pasajul Basarab in noaptea dinaintea inaugurarii. Astazi s-a lasat cu scandal. VIDEO
Cum a aratat Pasajul Basarab in noaptea dinaintea inaugurarii. Astazi s-a lasat cu scandal. VIDEO

Pasajul Basarab a fost inaugurat astazi, pentru pietoni. Inspectoratul de Stat in Constructii, din subordinea ministrului Elena Udrea, a anuntat ca deschiderea podului este ilegala, pentru ca Primaria Generala nu a facut receptia lucrarii.

VIDEO. George Buhnici a testat Pasajul Basarab LIVE. Cat timp iti ia sa-l treci cu 50km/h
VIDEO. George Buhnici a testat Pasajul Basarab LIVE. Cat timp iti ia sa-l treci cu 50km/h

O confirma inclusiv rezultatele de laborator care dau unda verde pentru inaugurare. Primaria anunta insa ca mai avem de asteptat si decizia unei comisii. Abia apoi se deschide circulatia.

Spectacolul megastructurii. Cum se intinde si se inclina Pasajul Basarab sub 1.500 de tone de masini
Spectacolul megastructurii. Cum se intinde si se inclina Pasajul Basarab sub 1.500 de tone de masini

Dupa trei zile de teste extreme, cu greutati de mii de tone, Pasajul Basarab este oficial pregatit pentru deschidere. Inginerii au incheiat probele de stres si spun ca nu mai asteapta decat decizia de la Primarie.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.