Ministrul Transporturilor: TAROM va anula mai multe curse

Tarom
Pro TV

Noua conducere a TAROM va anula mai multe curse neperformante, unde gradul de încărcare era de 25%, a anunţat ministrul Transporturilor.

Este vorba despre curse care au fost introduse fără niciun studiu de rentabilitate, precum Sibiu-Stuttgart, Sibiu-Munchen, Timişoara-Chişinău, Timişoara-Stuttgart, Paris-Cluj sau Paris-Timişoara, a arătat ministrul, potrivit Agerpres.

"Ştiţi cu ce grad de încărcare zburau aceste curse? 25%. Dacă luăm un ATR, înseamnă că zbura cu 10 pasageri la bord. Mai mult decât atât, anunţa dânsul (Werner Wolff, fostul director general al TAROM - n.r.), cu surle şi trâmbiţe, la acel moment, deschiderea cursei Bucureşti-Baku. Nu s-a efectuat nicio cursă, dar în schimb au fost făcute cheltuieli pentru deschiderea curselor şi încă se plăteşte pentru această cursă. L-am rugat pe domnul director Susanu (Florin Susanu, noul director general - n.r.) să sisteze de îndată orice plată pe aceste curse neprofitabile", a precizat Cuc.

Potrivit acestuia, noua conducere a TAROM va trebui să facă de urgenţă un audit şi să anuleze aceste curse.

"Domnul Susanu este un pilot cu experienţă, un om devotat, care iubeşte Tarom, îngrijorat de ceea ce se întâmplă, eu sunt convins că-şi va face un audit foarte rapid şi acolo unde se impune, cu siguranţă, decât să zbori cu un grad de încărcare de 25%, nu cred că cineva vrea acest lucru, nu este eficient financiar pentru Tarom şi ar trebui bineînţeles, în măsura în care nu sunt eficiente, ar trebui anulate", a susţinut ministrul.

Citește și
Tarom - Agerpres
Cine e noul director general al Tarom. Poziția companiei privind certificatul de operator
„Refuză contracte de 4.000 de euro, nu vrea nimeni să muncească”. Un patron român se plânge că nu găsește angajați

El a arătat că, la nivelul întregii companii TAROM, gradul de încărcare în 2017 era 72%, iar acum este 64%.

Cuc a reiterat faptul că managementul defectuos a fost motivul schimbării conducerii TAROM, arătând că, la nivelul anului 2017, compania a avut pierderi de 172 de milioane de lei, din care 40% doar în perioada octombrie-decembrie, după venirea lui Wolff la conducerea companiei.

Deşi acesta îşi fixase ca ţintă să nu mai existe pierderi în 2018, anul trecut s-a finalizat cu un rezultat negativ de 133 de milioane de lei, iar anul acesta, în primele două luni, s-au acumulat pierderi de 47 de milioane de lei.

"La 23 martie 2019, adică ieri, compania avea un disponibil de lichidităţi, adică nişte sume de bani pentru a veni şi a ajuta compania dacă existau probleme, de 9,273 milioane de dolari. La 1 octombrie 2017, când Wolff a preluat conducerea companiei, în acest cont erau cu 77,468 de milioane de dolari, deci vedem o diferenţă într-un an şi patru luni de 58 de milioane de dolari. La această diferenţă am identificat încă 20 de milioane de lei plăţi restante la zi pe care TAROM trebuie să le plătească în următoarea perioadă. Aştept raportul corpului de control să vedem pe ce s-au cheltuit aceşti bani", a adăugat Cuc.

Werner Wolf a anunţat, joi, că şi-a încheiat mandatul de director general al companiei TAROM după un an şi patru luni, perioadă în care a reuşit să inverseze trendul descendent pe care se afla operatorul aerian în 2017.

De asemenea, fostul şef al companiei a ţinut să precizeze că TAROM a obţinut în 2018 cele mai mari venituri din ultimii şapte ani şi a fost "gazda" a peste 2,8 milioane de pasageri.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
France Football, replică după acuzațiile lui Real Madrid! Motivul pentru care Vinicius nu a câștigat Balonul de Aur
France Football, replică după acuzațiile lui Real Madrid! Motivul pentru care Vinicius nu a câștigat Balonul de Aur
Citește și...
Ministrul Răzvan Cuc anunță pierderi de 40% la Tarom. Ce salariu are directorul adjunct
Ministrul Răzvan Cuc anunță pierderi de 40% la Tarom. Ce salariu are directorul adjunct

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat sâmbătă că 40 la sută din pierderile Tarom pe 2017 au fost făcute în mandatul fostului director Werner Wolff. El a mai susţinut că salariul unui director adjunct al Tarom este de 32.000 de lei.

Cine e noul director general al Tarom. Poziția companiei privind certificatul de operator
Cine e noul director general al Tarom. Poziția companiei privind certificatul de operator

Compania de stat Tarom a anunţat, joi, că Florin Susanu, director al Direcţiei Zbor din cadrul companiei, a fost numit în funcţia de director general provizoriu.

Motivul pentru care TAROM ar putea rămâne cu toate avioanele la sol
Motivul pentru care TAROM ar putea rămâne cu toate avioanele la sol

Deputatul PNL Marius Bodea anunță că TAROM poate rămâne în zilele următoare fără certificatul de operator aerian emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, deoarece Guvernul a provocat o criză în conducerea companiei.

Deputații anchetează TAROM: ”De ce s-au vândut cele 2 avioane la prețuri de scobitori?”
Deputații anchetează TAROM: ”De ce s-au vândut cele 2 avioane la prețuri de scobitori?”

Plenul Camerei Deputaţilor a aprobat, miercuri, demararea unei anchete în privinţa activităţii TAROM în perioada 2007-2018, verificări care vor fi făcute de către deputaţii din Comisia pentru transporturi.

Recomandări
Noua lege a salarizării îi va lovi pe bugetari. „Vor fi natural plecări din sectorul public”
Noua lege a salarizării îi va lovi pe bugetari. „Vor fi natural plecări din sectorul public”

Viitorii ani nu se anunță grozavi pentru bugetari, după ce Guvernul și-a propus să frâneze cheltuielile cu personalul.

Alegerile prezidențiale din România, sub lupa Politico: „Extravaganța electorală trezește fantomele trecutului fascist”
Alegerile prezidențiale din România, sub lupa Politico: „Extravaganța electorală trezește fantomele trecutului fascist”

Alegerile prezidențiale din România au intrat în atenția jurnaliștilor de la Politico, care au analizat modul în care se desfășoară campania electorală în țara noastră, discutând inclusiv despre candidați.

CFR Marfă își va declara falimentul. Activitatea va fi oprită imediat după operaționalizarea Carpatica Feroviar
CFR Marfă își va declara falimentul. Activitatea va fi oprită imediat după operaționalizarea Carpatica Feroviar

CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea imediat după operaţionalizarea şi capitalizarea companiei Carpatica Feroviar.