Mai mult de un sfert dintre români nu văd nicio schimbare climatică. Câți duc ambalajele la magazin pentru a lua bani
Aproape 70% dintre români cred că schimbările climatice sunt un fenomen real, vizibil deja pe toată planeta, conform unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.
Mai mult de un sfert dintre cei chestionaţi consideră, însă, că este vorba despre un fenomen fals.
Participanţii la sondaj au fost întrebaţi şi despre Sistemul Garanţie-Returnare, mai mult de jumătate spunând că întotdeauna obişnuiesc să returneze ambalajele la magazin sau la centrele de colectare, pentru a-şi recupera garanţia.
Schimbările climatice
La întrebarea ”Dvs consideraţi că schimbările climatice (încălzirea globală) sunt un fenomen real, vizibil deja pe toată planeta, sau unul fals, inventat în scopul promovării comerciale a unor tehnologii?”, 68.9% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 26.1% sunt de părerea contrarie. 5% nu ştiu sau nu răspund.
Cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile mai ales: votanţii USR, tinerii sub 30 de ani, persoanele cu educaţie superioară, gulerele albe, locuitorii din Bucureşti sau din urbanul mare şi cei cu un venit mai ridicat. Sunt de părere că schimbările climatice nu sunt reale mai ales: votanţii AUR, persoanele cu vârsta peste 60 de ani, cei cu educaţie primară, locuitorii din urbanul mic sau din rural şi cei cu un venit mai redus.
Sistemul Garanţie-Returnare (SGR)
Întrebaţi dacă obişnuiesc să returneze ambalajele la magazin sau la centrele de colectare pentru a-şi recupera garanţia plătită, 53.6% dintre participanţii la sondaj spun că fac acest lucru întotdeauna, 11.4% deseori, 13.2% că fac acest lucru rareori, 21.5% niciodată, iar. 0.3% este ponderea non-răspunsurilor.
Spun că nu obişnuiesc niciodată să returneze ambalajele la magazin sau la centrele de colectare în special: votanţii AUR, persoanele peste 60 de ani, cei cu educaţie primară, cei inactivi pasivi, locuitorii din rural şi cei cu un venit mai redus. Declară că obişnuiesc întotdeauna să returneze ambalajele la magazin sau la centrele de colectare în special: persoanele cu vârsta între 30 şi 44 de ani, cei cu educaţie superioară, gulerele albastre sau gri, locuitorii din regiunea Centru, cei cu un venit mai ridicat şi angajaţii la privat.
Mulţumirea faţă de implementare sistemului Garanţie-Returnare (SGR)
32.1% dintre cei intervievaţi sunt foarte mulţumiţi de modul în care autorităţile au implementat Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), 43.7% destul de mulţumiţi (75,8% foarte mulţumiţi sau destul de mulţumiţi), 13.7% destul de nemulţumiţi, iar 8.6% foarte nemulţumiţi (22,3% foarte nemulţumiţi sau destul de nemulţumiţi), 1.8% nu ştiu sau nu răspund la această întrebare.
Sunt destul de mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de modul în care autorităţile au implementat Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) mai ales: votanţii PSD, femeile, tinerii sub 30 de ani şi persoanele peste 60 de ani, persoanele inactive şi angajaţii la stat. Sunt destul de nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de modul în care autorităţile au implementat Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) mai ales: votanţii USR, persoanele între 45 şi 59 de ani, persoanele cu educaţie superioară, gulerele gri sau albe, locuitorii din Bucureşti şi angajaţii la privat.
”Conștientizarea problemelor de mediu este tot mai consistentă în România”
”Două treimi dintre români cred că schimbările climatice sunt un fenomen real care produce efecte vizibile. Conştientizarea problemelor de mediu este tot mai consistentă în România, fiind evidentă şi din evaluarea unor comportamente concrete precum participarea la sistemul Garanţie-Returnare. Peste 50% dintre români declară că returnează ambalajele la magazin sau în centrele de colectare şi trei pătrimi sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de modul în care a fost implementat sistemul”, afirmă Remus Ştefureac director INSCOP Research.
Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda Agenţiei de presă News.ro. Datele au fost culese în perioada 19 - 27 iunie 2024, prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eşantionului simplu, stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste.
Metoda de cercetare este interviu prin intermediul chestionarului. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.95%, la un grad de încredere de 95%.
Sursa: News.ro
Etichete: romani, schimbari climatice, sondaj, myimpact, sgr,
Dată publicare:
11-07-2024 09:14