Lovitura grea pentru producatorii de alimente care "prelungesc viata". Vor trebui sa dovedeasca asta
"Scade colesterolul, intretine inima, ajuta digestia, fortifica oasele". Multe sunt simple sloganuri, menite sa-i faca pe clientii creduli sa cumpere produsele respective.
Insa, potrivit unei decizii a Comisiei Europene, producatorii de paine, margarina, cereale, lactate si mezeluri care pretind ca marfa lor iti prelungeste viata vor trebui sa dovedeasca, prin teste de laborator, ca este chiar asa.
'Printre cele mai des intalnite sa le spunem exagerari privind efectele asupra organismului sunt cele care suna asa: "Iti va reduce colesterolul; iti va asigura o inima sanatoasa; iti inlesneste digestia; iti face oase puternice; iti da energie prin continut ridicat de proteine".
De pilda, margarina Becel e promovata cu sloganul "Te ajuta sa-ti pastrezi inima sanatoasa". Producatorul are sase luni ca sa demonstreze Comisiei Europene ca toti consumatorii sai au acest beneficiu.
Valabil si pentru piinea Benecol, pe al carei ambalaj e subliniat "Pro-sanatate, dovedit ca reduce colesterolul".
Fabricantul se declara increzator ca schimbarea normelor nu va afecta plasarea pe piata: "De la momentul introducerii pe piata a produsului, noi ne-am asigurat ca acesta beneficiaza de toate aprobarile necesare din acest punct de vedere. Folosirea mentiunii de sanatate inscrisa pe ambalajul painii precizeaza conditiile in care aceasta mentiune poate fi folosita."
Potrivit deciziei Comisiei Europene, vor trebui probate si expresii ca "sursa de calciu", "dietetic", "bogat in fibre".
''Cand vei vedea pe un produs, pana la sfarsitul anului, o referire la sanatate, va inseamna ca a fost aprobata la nivel european. Si toate sutele de referiri care nu au fost aprobate vor disparea de pe piata in urmatoarele sase luni", spune purtatorul de cuvant Frederic Vincent.
'Inca de acum cativa ani, comisarii europeni au remarcat ca sunt tot mai multe produse care pretind a avea beneficii directe pentru sanatate. Din tarile membre au fost selectate peste 44.000 de mentiuni de pe etichete, sloganuri si reclame. Doar putin peste 200 au fost dovedite ca avand o baza stiintifica. Pana in luna decembrie, restul trebuie sa dispara.
Detalii despre ce va dispara de pe eticheta, gasiti AICI!