Dimensiunile bagajelor de mana ce pot fi luate in avion, reduse cu 40%. Cand ar urma sa fie pusa in aplicare propunerea
Romanii care fac calatorii dese cu avionul ar putea sa fie nevoiti sa isi schimbe celebrele trolere care au exact marimea necesara pentru a incapea in spatiul de bagaje de mana, de deasupra capului.
Si asta pentru ca Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni a propus reducerea dimensiunilor standard. Pentru multi, daca se ia aceasta decizie, ar fi o grea lovitura. I-ar incurca si nenumaratele plase cu dulciuri si bauturi cumparate inainte de imbarcare.
Bagajul de mana cu care urcati in avion trebuie sa incapa intr-o cutie cu dimensiunile 56/45/25 centimetri, la majoritatea companiilor aeriene. Unele companii se gandesc deja sa reduca aceste dimensiuni la 55/35/20 de centimetri.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Ca sa isi motiveze noua solicitare, companiile aeriene spun ca deseori nu incap bagajele tuturor pasagerilor, iar personalul de bord are multe batai de cap.
Din aceasta cauza, la Congresul Anual al Asociatiei Internationale a Tranportatorilor Aerieni, care a avut loc la Miami, s-a propus reducerea dimensiunilor bagajelor.
Teoretic, volumul bagajului va scadea cu aproape 40 la suta, de la 63 de litri, la mai putin de 39 de litri.
Asa ca ideea este criticata de pasageri, in special de doamne.
"Va dati seama, eu, ca femeie, incerc sa pun si aia si aia si se aglomereaza", explica o doamna.
Desi este deocamdata doar o propunere, ideea a fost sustinuta de cateva companii importante.
Thomas Windmuller, vicepresedintele IATA: "Sunt 30-40 de companii aeriene interesate, o duzina dintre ele au declarat deja ca vor accepta aceste bagaje, inclusiv cateva companii mari ca Emirates, Lufhhansa, Quatar."
Si Tarom a participat la congresul asociatiei, insa deocamdata analizeaza propunerea. Pentru a fi aplicata, ea trebuie sa fie aprobata de majoritatea celor 257 de companii care fac parte din Asociatia IATA. Companiile low-cost nu intra aici si oricum o parte dintre ele taxeaza bagajele de mana.