Cumpărăturile online au prins și în cătunele cu doar câțiva locuitori: ”Mi-e mai ușor să comand pe internet”. Ce se caută
Românii au prins gustul cumpărăturilor de pe net. Comerțul online, a depășit 11 miliarde și jumătate de euro anul trecut și reprezintă în prezent o zecime din vânzările cu amănuntul.
Cel mai bine s-au dat alimentele, accesoriile pentru autoturisme și articolele de uz casnic. De notat este și faptul că sunt tot mai mulți clienți de la țară. Curierii ajung inclusiv în cătune cu câteva zeci de locuitori.
Pe strada doamnei Aurica, într-o comună din Ilfov, căruțele obosite de vreme se întâlnesc zilnic cu mașini de curierat.
”- Uite, am ieșit că a venit mașina să-i aducă la fată ceva. Curierul. Am cumpărat o pereche de pantofi pentru fată. Îmbrăcăminte, de toate.
- Cât de des vine?
-Vine, vine mereu pe aici”.
”Nu avem magazine mari și magazine bune cu haine de calitate”.
”Huse la telefon, mi-e mai ușor să le comand pe internet”.
Irina Pencea, director general regional: ”Noi avem localități foarte mici care au început să aibă mai multe comenzi. De exemplu, Chirițești, o localitate din Prahova care are 46 de locuitori. Ajungem din ce în ce mai departe, la oameni care poate nu au soluții”.
”- Fac și pentru părinți, mai ales pentru tata când mai are nevoie de piese și nu se poate deplasa.
-La mașină?
-Da”.
Trei milioane de români au cumpărat în rate produse comandate online
Soluția achiziției în rate a fost deosebit de atractivă mai ales pentru clienții cu venituri mici din sate și comune. 3 milioane de români și-au achitat anul trecut produsele în până la 36 de luni, iar fiecare dintre aceste contracte a generat, în medie, alte trei comenzi.
Topul produselor cumpărate prin credit este condus de îmbrăcămintea pentru femei. Urmează hainele pentru bărbați, cele pentru copii, consolele de jocuri, anvelopele auto și produsele de curățenie, dar unii clienți iau în rate și băuturi.
În ultimul an, aproape jumătate dintre pachete au fost livrate prin dulapurile de curierat, iar satisfacția generală a cumpărătorilor este peste 85 la sută.
Singura schimbare la care oamenii au fost reticenți- rezolvarea problemelor cu ajutorul roboților electronici. Totuși, cea mai mare companie de comerț online a ajuns să răspundă la peste 60 la sută dintre întrebări cu ajutorul aplicațiilor dezvoltate cu inteligență artificială.