Capitala nu mai are o zona de shopping, iar autoritatile nu ofera decat planuri pe hartie. "Ar fi un magnet pentru turisti"
Calea Victoriei, Magheru, Lipscani, Calea Mosilor - toate sunt strazi celebre din Bucuresti, renumite pentru magazinele de odinioara. Dar astazi niciuna nu mai poate fi numita "zona de shopping", asemenea celor din capitalele civilizate.
Si daca ar vrea, turistii si localnicii nu se mai pot bucura de plimbari pe bulevard, de magazine scumpe sau de terase asa cum gaseau cand Bucurestiul era micul Paris, un oras curat si cochet. In 1928, dupa 16 ani de la inaugurarea Galeriilor Lafayette in Franta, in Paris, aici in Bucuresti pe Calea Victoriei, era inaugurat un magazin care purta acelasi nume "Galeriile Lafayette", magazinul Victoria de astazi.
In 19337, presa vremii scria ca este "unicul magazin occidental din tara, unde gasiti marfuli de prima calitate cu preturi eftine si fixe". Din pacate pe Calea Victoriei de astazi zona comerciala de altadata aproape ca nu se mai regaseste."
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Din anii 90 de cand s-a pus problema revigorarii celei mai cunoscute artere a Bucurestiului, trecand prin anii de boom si pana in 2010-2015, cand pana si cele cateva companii care rezistasera s-au mutat in mall, autoritatile au facut nenumarate planuri. Au promis parcari de fiecare data si au redesenat zona... doar pe hartie.
Florian Gheorghe, sef cercetare, Activ Property Services: "Vina principala este a autoritatilor care nu au o strategie de dezvoltare a acestor zone. Aceasta zona de High Street este fundamentala pentru viata orasului pentru ca pe langa spatiile comerciale zona devine si un magnet pentru turisti, viata sociala a orasului se dezvolta in jurul acestor artere, pe cand centrele comerciale ajuta la realizarea unei cifre de afaceri mari in cadrul acelei cladiri dar nu mai mult. "
In afara de Lipscani, renovata si redata pietonilor, nicio alta zona nu a fost reamenajata in Capitala. Practic, strazile noastre comerciale nu se compara, din pacate, cu cele traditionale din Praga, Budapesta sau Viena, unde astfel de zone chiar exista.
Sursa: Pro TV
Etichete: turisti, magazin, mall, shopping, Calea Victoriei, pietoni, comerț, lipscani,
Dată publicare:
08-04-2017 17:53