Baneasa, aeroport de lux. Pe Otopeni merg toate low-costurile din 2013
UPDATE: Doua milioane de romani care zboara low-cost primesc astazi o veste buna si una proasta. Cea buna este ca, intr-un an, toate cursele vor fi mutate de la Baneasa in elegantul Otopeni. Vestea rea este ca mutarea le va scumpi biletele.
Vioara uriasa, adica noul terminal de la Otopeni, va fi punctul de plecare si sosire pentru un zbor la fiecare cinci minute, adica sase milioane de pasageri pe an.
Va ridica nivelul de confort al pasagerilor si la ve oferi un veritabil mall pentru cumparaturi. Ajungem astfel in prezent, fortati de criteriile Schengen.
Sora saraca, Baneasa, ramane ponosita. Asa ca intra in renovare si devine din 2012 aeroport de oras, business si VIP. Cursele low-cost se muta asadar cu forta pe Otopeni. Incetul cu incetul de anul viitor, complet in 2012. Iar biletele se scumpesc cu 4,5 euro.
Adica doua milioane de pasageri low-cost ar trebui sa plateasca noua milioane de euro in plus pe an.
Chiar si asa, singurul aeroport decent din Bucuresti nu are gara de cale ferata sau gura de metrou, iar DN1 blocheaza si zborurile cand se aglomereaza. Lipsa infrastructurii si a unui aeroport secundar mai ieftin determina multe companii sa ocoleasca Romania.
Cresterea numarului de zboruri operat de Ryanair catre si dinspre tara noastra este franata de costurile mari de aeroport, sustin colosii de la Ryanair.
Mutarea fortata a curselor low-cost de la Otopeni nu pune in dificultate doar pasagerii, ci si aerogara in sine. Deja depasita in termeni de capacitate. Adaugati doua milione de oameni si e clar ca vom asista cel mai proabil la noi scene de haos.