Volkswagen inchide productia in doua fabrici. Cat l-a costat scandalul emisiilor pe cel mai mare producator auto din Europa
Volkswagen a suspendat productia la principala sa fabrica de cutii de viteze deoarece compania auto se confrunta cu reducerea cererii si efectele problemelor tehnice de la o alta uzina din Germania, transmite Reuters.
Cel mai mare producator auto din Europa va opri productia in unele parti ale fabricii sale din Kassel in intai, cinci si opt februarie, a anuntat vineri un purtator de cuvant al Volkswagen, confirmand un raport aparut in publicatia regionala Hessische Niedersaechsische Allgemeine, dupa cum relateaza Agerpres.
Productia la Kassel, unde Volkswagen fabrica anual peste patru milioane de cutii de viteze si caroserii pentru modelul Passat saloon, a fost deja suspendata vineri, fiind afectati 400 de angajati, a explicat purtatorul de cuvant.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Productia fabricii din Kassel este afectata de incetinirea cererii pentru componente si problemele tehnice de la instalatia de stantare, de la uzina VW din Emden, unde este asamblat modelul Passat, a adaugat oficialul companiei germane.
Si productia la Emden a fost suspendata vineri si ar putea fi oprita si luni, a anuntat purtatorul de cuvant, fara a oferi detalii suplimentare.
Fabricile din Kassel si Emden au 16.000 si, respectiv, 9.600 de angajati.
Cel mai mare producator auto european face deja obiectul unor investigatii in mai multe tari dupa ce, in luna septembrie, a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Costurile totale cu care se confrunta VW din cauza scandalului emisiilor sunt estimate undeva intre 30 si 65 de miliarde de euro, iar analistii avertizeaza ca grupul ar putea fi nevoit sa vanda unele operatiuni.