Un avion cu 150 de pasageri la bord a rămas în pană de motor în plin zbor, la peste 11.000 de metri altitudine
Un avion cu pasageri al companiei ruse Aeroflot, care efectua o cursă de la Soci la Moscova, s-a confruntat cu o defecţiune a motorului chiar în timpul zborului, informează agenţia TASS, citată de News.ro.
Aeronavei Boeing 737 i-ar fi cedat motorul stâng în timp ce se afla la o altitudine de 11.500 de metri, scrie site-ul rus independent The Insider.
Potrivit canalului Telegram "Aviatorscina", la două ore şi jumătate de la decolare, comandantul avionului, care avea 150 de pasageri la bord, a declanşat semnalul de urgenţă şi a raportat defecţiunea motorului stâng. În acel moment, aeronava se afla deasupra regiunii Tambov. S-a decis coborârea de la 11.500 de metri la 7.000 de metri, iar aeronava a aterizat în cele din urmă în siguranţă pe aeroportul Şeremetievo din Moscova, unde fusese declarată starea de alertă.
"Aeronava a aterizat în siguranţă la ora 15:25, ora Moscovei. Cauza defecţiunii motorului este în curs de stabilire", a declarat o persoană din cadrul serviciilor de urgenţă din Rusia.
Numărul accidentelor grave produse în cadrul aviației ruse este în creștere
De la mijlocul anului 2022, numărul accidentelor grave din aviaţia rusă creşte rapid.
Anul acesta, în primă săptămână a lunii ianuarie, au avut loc zilnic incidente cu trenul de aterizare.
Natura numeroaselor defecţiuni este diferită, dar motivul este acelaşi, spun experţii: sancţiunile şi lipsa de control al calităţii pieselor, care acum sunt cumpărate de la parteneri africani, din India şi alte "ţări prietene" fără să existe vreo certificare a pieselor, scrie The Insider.
Autorităţile ruse spun că interdicţia occidentală pentru furnizarea de piese nu va afecta aviaţia internă şi amintesc de experienţa Iranului, care ar fi depăşit cu succes sancţiunile. În acelaşi timp, ele uită să spună că în Iran restricţiile au dus la un număr crescut de accidente şi prăbuşiri de avioane, soldate cu victime.
În septembrie 2022, Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (OACI), care face parte din Organizaţia Naţiunilor Unite, a acordat Rusiei un "steguleţ roşu" pe pagina sa de audit al performanţei în materie de siguranţă. Acest lucru s-a întâmplat deoarece expirase termenul pe care OACI îl acordase Rosaviaţia pentru a elimina dubla înregistrare a aeronavelor închiriate companiilor aeriene ruseşti.
Practic, acest lucru înseamnă că toate celelalte ţări din lume pot refuza să permită aeronavelor ruseşti să le folosească spaţiul aerian din cauza stării nesigure a aeronavelor din Federaţia Rusă, arată The Insider.