Ţările unde oamenii renunţă la maşină pentru tren. Secretul pe care CFR nu l-a aflat încă

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce statul român își bate joc de căile ferate, iar trenurile circulă cu viteze rușinoase, țările din Vestul Europei investesc masiv în acest mijloc de transport.

Curate, silențioase și punctuale, trenurile sunt preferate de tot mai mulți europeni, în locul mașinilor personale. Echipa Știrilor ProTV a testat câteva trenuri din Europa, care leagă marile orașe de aeroporturi sau de localități mai mici.

Flughafen Wien, adică aeroportul din Viena, este bine legat de capitala Austriei. Ajungi cu taxiul, autobuzul şi, bineînţeles, cu trenul. Cel mai rapid tren face cei 20 de kilometri în 15 minute.

Şi nu doar viteza este spectaculoasă pe calea ferată din Austria. Curăţenia este exemplară. În momentul în care am aterizat, angajaţii spălau cu grijă panourile de pe peroane. În plus, "nașul" le ura amabil pasagerilor "călătorie plăcută", desigur, în engleză.

Apoi am urmărit uimiţi un tren care pleacă din gara cântând.

Citește și
trenuri ploiesti
Cine ar fi vinovat pentru accidentul feroviar de lângă Ploiești. Bilanţul putea fi uriaş
VIDEO. „Am și eu interlopii mei aici!” Cum i s-a dus vestea olteanului Claudiu Pasăre că „visează miliarde”

Secretul este că Guvernul investeşte continuu în trenurile OBB, compania naţională de căi ferate din Austria, milioane de euro, iar Viena, ca multe mari oraşe din Vestul Europei, este împânzită de trenuri urbane şi regio.

La Londra găsim aceeaşi legătură excelentă pe calea ferată între aeroport şi capitala Regatului Unit.

Trenul este ales de foarte mulţi britanici în special pentru navetă către oraşele mari, unde îşi găsesc mai uşor locuri de muncă.

Localităţile aflate la mai bine de 100 de kilometri de Londra sunt legate de capitală prin trenuri de tip regio, care în afara oraşelor circulă cu până la 200 de kilometri pe oră. Iar cele de mare viteză pot atinge şi 300 de kilometri pe oră.

Deşi circulă cu viteză destul de mare, trenurile din vestul europei, inclusiv din Marea Britanie sunt extrem de silenţioase. Acestea au chiar vagoane cu zone de liniște, unde călătorii nu au voie să vorbească la telefon sau să asculte muzică la volum mare. 

Întârzierile sunt foarte rare. Iar vagoanele sunt accesibile şi persoanelor cu probleme de locomoţie pentru că peroanele sunt construite la nivelul trenurilor. Cu ajutorul personalului feroviar care montează aceste table speciale, cei în scaune cu rotile urcă uşor în vagoane.

Desigur, căile ferate din Vest au şi probleme. În anumite momente ale zilei trenurile sunt aglomerate, iar preţul biletelor este piperat. Un drum de 60 de kilometri costă în Marea Britanie 120 de lei.

Elena Magrini, expert Centre for Cities: "Probabil că provocarea este să rezolve problema aglomerării. Mulţi oameni, milioane de oameni vin la muncă la Londra, în fiecare zi, din apropiere sau din oraşele din jurul Londrei. Nu sunt ieftine, dar ar putea fi şi mai rău."

Între timp, în România, preţul unui bilet cu trenul este de 6 ori mai mic, însă trenurile au o viteză medie de 45 de kilometri pe oră - cât aveau şi acum o sută de ani. În plus, sunt foarte aglomerate şi murdare.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO A apărut îmbrăcată așa pe stadion, iar fanii au reacționat imediat
FOTO A apărut îmbrăcată așa pe stadion, iar fanii au reacționat imediat
Citește și...
Trenurile și autobuzele, aglomerate până la refuz înainte de Sărbători
Trenurile și autobuzele, aglomerate până la refuz înainte de Sărbători

Cu câteva zile înainte de Crăciun, trenurile și autobuzele sunt aglomerate până la refuz.

Cine ar fi vinovat pentru accidentul feroviar de lângă Ploiești. Bilanţul putea fi uriaş
Cine ar fi vinovat pentru accidentul feroviar de lângă Ploiești. Bilanţul putea fi uriaş

Mecanicul marfarului, un bărbat de 34 de ani din Buzău, pare să fie cel care a greșit miercuri, când două trenuri s-au ciocnit lângă Ploiești.

Noi date în cazul ciocnirii trenurilor din Ploiești. Ce suspectează anchetatorii
Noi date în cazul ciocnirii trenurilor din Ploiești. Ce suspectează anchetatorii

Apar date noi în cazul accidentului feroviar din Ploiești unde două trenuri, unul marfar și unul de persoane, s-au ciocnit miercuri după-amiază.

Aproape 50 de oameni au fost răniți după ce 2 trenuri s-au ciocnit în Ploiești
Aproape 50 de oameni au fost răniți după ce 2 trenuri s-au ciocnit în Ploiești

Două trenuri s-au ciocnit frontal miercuri după-amiază, între Ploieşti şi Brazi, iar aproape 50 de persoane au fost rănite în urma impactului.

Recomandări
SUA au aprobat vânzarea de rachete AIM-9X Sidewinder Block II către România. Proiectilele vor înarma aeronavele F-16 Falcon
SUA au aprobat vânzarea de rachete AIM-9X Sidewinder Block II către România. Proiectilele vor înarma aeronavele F-16 Falcon

SUA au aprobat vânzarea de rachete AIM-9X Sidewinder Block II către România, evaluate la aproximativ 70 de milioane de dolari. Achiziţia va asigura înzestrarea aeronavelor multirol F-16 Fighting Falcon ale Forţelor Aeriene Române.

Câți români spun că vor să meargă la vot pe 9 iunie. „Vom avea un val destul de consistent de tineri”
Câți români spun că vor să meargă la vot pe 9 iunie. „Vom avea un val destul de consistent de tineri”

Vineri începe campania electorală pentru alegerile locale și cele europarlamentare. Aproape 90 la sută dintre români știu că acestea sunt organizate pe 9 iunie.

Cum pot fi integrate în muncă persoanele vulnerabile. „Suntem într-un paradox, avem două milioane de oameni inactivi”
Cum pot fi integrate în muncă persoanele vulnerabile. „Suntem într-un paradox, avem două milioane de oameni inactivi”

România trăiește un paradox al forței de muncă, în care sunt două milioane de persoane inactive, deși cererea, din partea angajatorilor, este foarte mare.