Sistem de check-in care se bazează pe recunoaşterea facială, dezvoltat de o companie aeriană din SUA
O companie aeriană a pus la punct un sistem de check-in care se bazează pe recunoaşterea facială pentru a le permite călătorilor să urce la bordul avioanelor, în SUA.
Sistemul foloseşte o serie de camere pentru a identifica un pasager, iar acesta nu mai trebuie să se legitimeze şi nici să stea de vorbă cu cineva în drumul său până la avion.
Deocamdată, proiectul e în faza de testare şi doar un mic număr de clienţi ai companiei aeriene beneficiază de acest serviciu.
Pe aeroportul din orașul american Atlanta, compania aeriană Delta testează deja noul sistem de check-in cu ajutorul recunoașterii faciale. Sistemul este încă în teste și doar o mică parte dintre clienții companiei au fost aleși să participe în programul-pilot. Primul lucru care sare în ochi e absența angajaților companiei.
Gregory Forbes, reprezentant Delta: „Acest agent e aici doar ca să se asigure că nimeni nu trece dincolo de acest punct fără acel document digital pe bilete. E vorba doar de o verificare rapidă pe telefon”.
Pasagerii trebuie să-și înregistreze singuri bagajele și să le lase pe banda pentru cală. Cât despre verificarea identității, nu trebuie să prezinte niciun document. E suficient să se uite la o cameră video.
Jessica Mayle, purtător de cuvânt al TSA: „Acest aparat îl fotografiază pe pasager și apoi compară fotografia cu alte imagini din baza de date. Poate fi vorba despre o fotografie pe care au încărcat-o pentru pașaport sau pentru viză, pot fi alte fotografii”.
Ultima verificare are loc în fața porții de îmbarcare în avion. Pasagerii trebuie să-și dea masca jos pentru ca dispozitivul să-i identifice și, în doar câteva secunde, primesc permisiunea să urce la bord.
Byron Merritt, reprezentant al Delta: „Asta e ultima etapă a îmbarcării și permite pasagerilor să urce în avion doar arătându-și fața”.
Dacă programul va avea succes, atunci călătorii vor putea să treacă prin aeroport, de la intrare și până în avion, fără să arate niciun document și fără să stea de vorbă cu niciun angajat. Pentru început, sistemul va fi funcțional doar în aeroportul din Atlanta, la timp pentru sărbătorile de iarnă.