Se lucreaza la o noua tehnica de aterizare pentru avioane
Pilotii de la compania spaniola Iberia testeaza o noua tehnica de aterizare, care presupune planarea cu motoarele aproape oprite. Vor sa scada astfel consumul de combustibil, dar si emisiile de dioxid de carbon.
In prezent, toate zborurile comerciale coboara spre pista de aterizare folosind un anumit culoar aerian, la indicatiile turnului de control. In curand insa, in masura in care traficul si vizibilitatea o permit, avioanele vor cobori spre pista planand.
Un avion de dimensiuni medii, precum Airbus 320, emite 9 tone de dioxid de carbon la un zbor de 1.000 de kilometri. Cu noua tehnica de aterizare, se emite cu o tona mai putin. Avionul va economisi, de asemenea, cel putin 100 de kilograme de kerosen.
Si pentru pasageri, aterizarile de acest gen sunt mai line, mai putin zgomotoase si mai rapide. Insa ideea ii sperie pe unii pasageri.
Desi tone de dioxid de carbon nu vor mai ajunge in atmofera, activistii Greenpeace nu sunt multumiti. Ei acuza autoritatile ca vor sa isi mascheze astfel intentia de a tripla capacitatea aeroporturilor spaniole.