Retailerul Shein, amendat cu 40 de milioane de euro după ce ar fi indus în eroare clienții cu reduceri înșelătoare

O agenție din Franța anunță că a amendat retailerul de fast-fashion Shein cu 40 de milioane de euro pentru presupuse practici comerciale înșelătoare, inclusiv reduceri false.
Agenția, responsabilă de protecția consumatorilor, precum și de concurență, a declarat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, care se ocupă de vânzările mărcii Shein, a indus în eroare clienții cu privire la reduceri și că societatea a acceptat amenda.
În conformitate cu reglementările franceze, prețul de referință pentru orice reducere este cel mai mic preț oferit de un comerciant cu amănuntul în cele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a încălcat această regulă prin faptul că nu a luat în considerare ofertele anterioare și uneori a crescut prețul înainte de a aplica o reducere, a declarat agenția, relatează Reuters.
Aceasta a declarat că investigația sa a arătat că societatea „a înșelat consumatorii cu privire la autenticitatea reducerilor de care puteau beneficia”.
Ofertele false cu care erau păcăliți clienții
Ancheta, desfășurată pe mii de produse de pe site-ul francez al Shein între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, a constatat că 57% din ofertele anunțate nu ofereau, de fapt, un preț mai mic; 19% aveau o reducere mai mică decât cea anunțată; iar 11% erau, de fapt, creșteri de preț.
Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.
Într-o declarație, Shein a spus că agenția antitrust a informat Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) cu privire la încălcările legate de prețul de referință și de reglementările de mediu în luna martie a anului trecut, iar ISEL a luat măsuri corective în următoarele două luni.
„Aceasta înseamnă că toate problemele identificate au fost abordate cu mai mult de un an în urmă”, a declarat Shein, adăugând că ISEL s-a angajat să respecte reglementările franceze.