Recesiunea pare sa ocoleasca distileriile de whisky scotiene
Marii producatori din Scotia spun ca vanzarile au "alunecat" un pic, pentru ca nici turistii nu s-au mai inghesuit ca altadata in barurile din Edinburgh.
Cei care nu se dezmint sunt clientii fideli. Fie criza cat de rea, ei isi ineaca amarul intr-un pahar cu licoarea specifica locului.
Simbol al Scotiei, whisky-ul este motorul economiei din aceste tinuturi. Marcile considerate mandria locului pot fi admirate la expozitia de la restaurantul Whisky, un loc unde turistii pot alege dintre 250 de sortimente, unul mai aromat ca altul.
La cea mai veche distilerie din Scotia, Glenturret, nu sunt semne de ingrijorare. Patronii de localuri, in schimb, se vaita ca nu mai au la fel de multi clienti.
Vestea buna pentru producatori este ca, in ultimii ani, gustul licorii din malt fermentat i-a cucerit pe chinezi si indieni, asa ca exporturile vor merge ca unse. Cat despre scotieni, criza economica nu-i poate convinge sa renunte la un pahar sau mai multe din bautura preferata.