"Pactul Hollywood-ului cu Adolf Hitler." Cum au sprijinit marile studiouri propaganda nazista
Un istoric australian, membru al organizatiei Harvard’s Society of Fellows, Ben Urwand, sustine ca detine documente care dovedesc ca marile studiouri de la Hollywood au cooperat cu entuziasm la efortul de propaganda nazista.
Dupa Vatican, Banca Elvetiei si corporatii americane ca I.B.M., General Motors sau DuPont a venit si randul Hollywood-ului sa fie acuzat de legaturi cu Cel de-al Treilea Reich. Inainte sa faca filme ca "Dictatorul" sau Casablanca" studiourile de film americane au imbratisat cenzura nazista.
Istoricul Ben Urwand va lansa in luna octombrie o carte numita "The Collaboration: Hollywood’s Pact With Hitler" ( "Colaborare: Pactul Hollywood-ului cu Hitler") in care sustine ca a existat o comunicare ascunsa intre sefii de la Hollywood si Al III-lea Reich.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Hollywood-ul nu doar a colaborat cu Germania Nazista, ci chiar cu omul Adolf Hitler" a declarat Ben Urwand pentru New York Times.
Colaboararea dintre Hollywood si nazisti a inceput in anii '30 cand Carl Laemmle Jr de la studiourile Universal a fost de acord sa cenzureze foarte multe scene din filmul "All Quiet On The Western Front", prima pelicula despre Primul Razboi Mondial dupa o serie de violente in strada starnite in Germania de Partidul Nazist."Am gasit cateva documente socante in Arhivele Nationale de la Washington care explica cum MGM isi proteja profitul" sustine Ben Urwand care ii acuza pe cei de la MGM de stranse legaturi financiare cu Partidul Nazist.
Cartea detaliaza cum Hitler, dupa ce a ajuns la putere, a numit un consul pentru monitorizarea Hollywoodului Georg Gyssling care viziona filmele americane si dicta scena cu scene cadrele care trebuiau scoase.
Lucrarea mai scoate la lumina cum sefii de studio, multi dintre ei evrei, cenzurau filmele pentru a fi potrivite propagandei naziste si pentru a ajuta la atragerea de fonduri pentru achizitionarea de armament.
Cartea i-a facut pe unii academicieni sa ridice din sprancene in timp ce alti istorici sustin ca colaborarea dintre regimul german si perioada de glorie a studiourilor de film americane nu este o noutate.