"Marile orase italiene s-au transformat in camere de gazare". Restrictiile de circulatie a autovehiculelor continua
In mai multe metropole italiene a fost limitata drastic circulatia masinilor in ultima saptamana. Decizia a fost luata pentru a combate un episod exceptional de poluare cu particule fine.
In mai multe metropole italiene a fost limitata drastic circulatia masinilor in ultima saptamana. Decizia a fost luata pentru a combate un episod exceptional de poluare cu particule fine.
La Milano, de pilda, incepand de luni si pana joi, este interzisa circulatia masinilor particulare in intervalul orar 10-16.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Restrictii sunt in vigoare si la Roma ori Napoli. Ocolite de ploi si vant de saptamani intregi, orasele italiene au ajuns sa depaseasca nivelul de alerta in privinta poluarii.
Masurile anuntate de primarie au transformat Milano intr-un oras fantoma. In afara centrului turistic nu ii zaresti pe strada decat pe cei manati de stricta necesitate. Dar si pe cei 400 de politisti care vegheaza la respectarea restrictiilor.
Este a 32-a zi in care valorea pulberilor fine a depasit limita stabilita prin lege, cine nu respecta ia amenda pana la 663 euro. Drept compensatie, s-au vandut bilete pentru transport in comun, pe toate mijloacele de 1,50 EUR pentru o zi.
Pot circula numai ambulantele, masinile pompierilor, cele cu permis de persoana cu handicap lipit pe parbriz sau cele care au obtinut o autorizatie speciala semnata de primar. Totusi, masurile n-au un impact real in aceasta perioada a sarbatorilor, cand traficul este lejer. Iar cei care trebuie totusi sa mearga la serviciu se deplaseaza, in mare parte, in afara intervalului 10-16.
Localnic: "N-o sa aiba niciun efect. In ultimele zile, circulatia a fost oricum foarte redusa, dar n-am sesizat o scadere a poluarii. De vina sunt si sistemele de incalzire si mijloacele de transport in comun, care nu-s tocmai ecologice".
Stefano Ciafani, organizatie de protectie a mediului: "Din pacate, marile orase italiene s-au transformat in camere de gazare. Se intampla oriunde traficul auto este principala sursa de poluare".
Autoritatile incearca sa compenseze masurile luate prin stimularea transportului public. In aceste trei zile poti circula o zi intreaga cu un bilet valabil, in mod normal, pentru o singura calatorie. In paralel, unele primarii din Italia au limitat la 18 grade Celsius incalzirea in cladirile de birouri si locuinte.