LVMH cumpără marca de ochelari de lux Barton Perreira. A produs ochelari de soare pentru James Bond
LVMH cumpără marca de ochelari de lux Barton Perreira, renumită pentru că a făcut ochelari de soare pentru personajul de film James Bond.
Piaţa ochelarilor de soare de designer se află în creştere rapidă, transmite CNBC, conform News.ro.
Divizia de ochelari Thelios a LVMH a încheiat un acord să achiziţioneze Barton Perreira, cu sediul în Irvine, California, pentru o sumă nedezvăluită.
Afacerea este a doua mare achiziţie a Thelio în două luni, după ce a cumpărat marca franceză Alpine Vuarnet în septembrie.
Ochelarii de lux, care includ ochelari de soare şi ochelari optici, sunt în creştere rapidă în întreaga lume.
Casele de lux văd ochelarii ca un punct de intrare la mărcile lor la preţuri mai mici pentru consumatorii mai tineri şi acum realizează o gamă mai largă de rame elegante, de calitate superioară.
Ochelarii de soare devin din ce în ce mai populari în Asia, în timp ce cererea de ochelari de vedere este în creştere, pe măsură ce oamenii petrec mai mult timp pe ecranele computerului şi telefonului, spun analiştii.
Vânzările globale de ochelari au depăşit 107 miliarde de dolari în 2022, potrivit EssilorLuxottica, cu o creştere estimată cu o singură cifră, medie, în următorii ani.
„Pentru casele de lux, ochelarii sunt în multe cazuri primul punct de contact cu consumatorii. A existat şi o schimbare a relevanţei acestei categorii în întregul univers al caselor. Produsul nu este doar ceva care se face într-o fabrică, pentru a pune un logo şi a se vinde. Este ceva care este cu adevărat creat şi proiectat în mediul maison. Calitatea este într-adevăr în creştere, astfel încât clienţii îşi dezvoltă o sensibilitate pentru ceea ce sunt ochelarii de lux”, a declarat Alessandro Zanardo, CEO al Thelios.
Acordul pentru Barton Perreira subliniază importanţa tot mai mare a ochelarilor pentru LVMH şi industria de lux.
LVMH a lansat Thelios în 2017, pentru a produce ochelari pentru mărcile interne ale LVMH, inclusiv Louis Vuitton, Celine, Loewe şi Berluti.
Zanardo a spus că, pe măsură ce Thelios şi-a dezvoltat propria expertiză în design, producţie şi distribuţie, a decis să achiziţioneze mărci externe pe care să le dezvolte în continuare, începând cu Vuarnet.
Barton Perreira are un public de cult printre vedetele de la Hollywood şi colecţionarii de ochelari de soare şi rame de ultimă generaţie.
Modelele sale se vând de obicei cu amănuntul pentru 500 sau 600 de dolari, iar modelele sale în ediţie limitată, realizate în cantităţi mici, sunt deosebit de râvnite.
Daniel Craig a purtat o pereche de ochelari de soare Barton Perreira „Joe” în „No Time to Die”, iar Demi Lovato, Sandra Bullock şi Ryan Gosling sunt, de asemenea, fani.
Zanardo a spus că Barton Perreira era ideal pentru LVMH datorită angajamentului său faţă de calitate.
„Barton Perreira are un principiu fondator foarte puternic, care este designul şi calitatea fără compromisuri”, a spus el.
Deoarece Barton Perriera are doar câteva magazine în SUA, LVMH îşi poate folosi acoperirea globală pentru a duce brandul peste ocean, cu o distribuţie mai bună în Europa şi Asia, a spus Zanardo.
Barton Perreira a fost fondată în 2007 de Bill Barton şi Patty Perreira, după ce au părăsit Oliver Peoples, când a fost achiziţionată de Oakley.
Zanardo a spus că cei doi fondatori vor rămâne la companie după achiziţie şi „se vor asigura că ADN-ul mărcii rămâne intact”.
Achiziţia LVMH arată că, în ciuda încetinirii globale a afacerilor de lux, compania caută obiective de achiziţie care se potrivesc ambiţiilor sale pe termen lung.
Preţul acţiunilor LVMH a scăzut cu 20% în ultimele şase luni, deoarece creşterea sa încetineşte, în special pe piaţa de vinuri şi băuturi spirtoase din SUA.
Directorii LVMH spun adesea că recesiunile oferă o oportunitate de a câştiga cotă de piaţă şi de a face achiziţii, deoarece concurenţii reduc cheltuielile şi evaluările devin mai atractive.
Deocamdată, Thelios a spus că se va concentra mai mult pe integrarea Vuarnet, Barton Perreira şi a unei unităţi de producţie recent achiziţionate din Italia, decât pe a face mai multe tranzacţii.
„Anul acesta a fost foarte intens pentru noi. Cred că acesta este un moment pentru noi să ne concentrăm pe ceea ce am adăugat organizaţiei noastre şi să începem drumul împreună”, a spus Zanardo.