Lanțurile mondiale de aprovizionare pot reveni la normal. Blocajul din Canalul Suez, încheiat cu succes
Toate navele aflate în aşteptare în zona Canalului Suez, după eşuarea navei portcontainer Ever Given pe 23 martie, au reuşit să traverseze artera navigabilă, fiind astfel încheiat blocajul în urma căruia sute de nave şi-au întârziat călătoria.
Ultimele 61 de nave, dintre cele 422 care stăteau la coadă când nava Ever Given a fost ranfluată luni, au trecut sâmbătă prin Canalul Suez, relatează Agerpres, care citează Reuters.
Nava Ever Given, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Autoritatea Canalului Suez (SCA) a început miercuri o investigaţie pentru a stabili cauza eşuării navei, care a fost în cele din urmă ranfluată după o operaţiune dificilă în care s-a apelat la dragarea nisipului şi la mişcarea portcontainerului cu ajutorul unor remorchere.
Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19.
Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.