Hong Kong-ul, noua capitala a luxului
Patima asiaticilor pentru luxul din domeniul hainelor ori al bijuteriilor atinge cote apreciabile la Hong Kong. Asta intr-o vreme in care in Occident, clientii obisnuiti ai magazinelor selecte au cam dat bir cu fugitii.
Expertii spun ca in China unul din 1.700 de oameni este milionar in dolari. Numarul lor a crescut rapid in ultimii cinci ani. Si toti sunt dornici sa consume si sa-si afiseze bunastarea.
Apetitul chienzilor pentru produsele de calitate a adus profituri uriase in lumea modei. Insa chinezii nu se dau in vant numai dupa designerii straini si faimosi la Milano ori Paris.
S-au dovedit clienti loiali si ai unei marci autohtone care a propus o combinatie insolita intre calitatea si rafinamentul occidental si stilul traditional chinez. Vanzarile mari inregistrate la Hong Kong ori Shanghai le-au dat curaj patronilor sa incerce marea cu degetul si la New York ori Londra.
Acolo mizeaza nu atat pe curiozitatea occidentalilor cat mai ales pe chinezii care tind sa-i ajunga din urma pe niponi cand vine vorba de pofta de plimbare prin lume. "Tinta noastra sunt clientii chinezi. Dar daca ei vor gasi marca noastra pe Madison Avenue ori in magazine din Londra sau Paris, atunci vor fi tare mandri", spun reprezentantii firmei chineze.