Femeie refuzată de o companie în urma unui interviu, pe motiv că nu este ”bărbat”
O companie de PR din Spania a fost dur criticată pentru că ar fi respins o femeie care a aplicat pentru un loc de muncă pe motiv că nu era bărbat.
Carla Frocada a fost înștiințată că Agenția de PR Impulsa Comunicación ”avea nevoie de un bărbat care să poată face față ritmului de lucru cu marile companii”.
Agenția a pierdut acum un contract cu Coca-Cola, dar și cu alte companii, după ce femeia a postat pățania pe o rețea de socializare, scrie BBC.
Agenția de PR se apără și spune că nu a avut niciodată intenția de a o discrimina pe Carla, care studiase marketing și comunicare înainte.
”Este incredibil că încă mai există companii care practică discriminarea pe criterii de gen la locul de muncă”, a scris femeia pe Twitter.
Increíble que todavía existan empresas que no apoyan la igualdad de género en el ámbito laboral. #VERGÜENZA #IGUALDADGENERO@ONUMujeres @mujerderechoTIC @MujeresIgualdad @CCOO La empresa es: https://t.co/XDe3seZZLS pic.twitter.com/KS2qxaAFij
— Carla Forcada Elvira (@forcada_carla) 14 februarie 2018
Carla susține că a primit ulterior un e-mail prin care i se oferea în cele din urmă un loc de muncă, pentru că ”cineva din companie o cunoștea”. Pentru a-și arăta furia, femeia a postat totul pe Twitter, pentru a-i preveni pe clienții care au încheiat contracte cu această agenție.
Coca-Cola a anunțat imediat că nu va mai colabora cu agenția și și-au exprimat disconfortul față de experiența femeii. Reprezentanții companiei au spus că ei susțin companiile care au o ”politică de angajare incluzivă, diversă și egală. Ne pare rău că numele nostru a fost aliniat la acest răspuns discriminatoriu și nefericit", au scris aceștia pe Twitter.
La Compañía Coca-Cola no trabaja con Impulsa Comunicación y rechaza este tipo de respuestas discriminatorias. Contamos con una política de contratación inclusiva, diversa e igualitaria. Lamentamos ver nuestro nombre relacionado con esta respuesta discriminatoria y desafortunada.
— Coca-Cola España (@CocaCola_es) 14 februarie 2018