FBI a dezvăluit o operațiune de război psihologic a Rusiei în Europa. Tacticile folosite pentru a cuceri „inimile și mințile”
FBI a dezvăluit o operațiune a serviciilor rusești de manipulare a politicienilor, jurnaliștilor și politicienilor din Europa. Principalele ținte ar fi fost Germania și Franța.
Guvernul american a inculpat miercuri doi cetățeni ruși și a confiscat peste 30 de domenii de internet legate de o campanie de influențare a alegerilor americane. Dosarul depus în instanță de FBI a dezvăluit și operațiune rusă de manipulare a politicienilor, oamenilor de afaceri, jurnaliștilor și altor persoane influente din Germania, Franța, Italia și Marea Britanie, arată Politico.
Scopul campaniei Kremlinului în Europa a fost de a crea conflicte, de a discredita America și de a submina sprijinul pentru Ucraina, conform unei ale structurilor rusești de război psihologic.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Dosarul de 277 de pagini detaliază planurile Rusiei de a cuceri „inimile și mințile” europenilor. O notă din partea „Agenției de design social” a Rusiei descrie un plan de a viza persoane prin intermediul postărilor și comentariilor reale de pe rețelele de socializare, pentru a ocoli filtrele bot ale companiilor de socializare.
Documentul rusesc arată că scopul campaniei este de a „evoca în rândul publicului reacții raționale”, cum ar fi întrebările legate de ajutorul acordat Ucrainei și „emoționale” cum ar fi „americanii sunt niște ticăloși”.
Operațiunile psihologice s-au bazat, de asemenea, pe așa-numitele domenii doppelgänger (n.r. sosie) pentru a răspândi articole și alte forme de conținut false care să pară că provin de la instituții media occidentale cu o largă audiență: Reuters, Der Spiegel, Bild, Le Monde, Le Parisien, Welt, FAZ, Süddeutsche Zeitung, Delfi.
Germania, ținta a operațiunilor psihologice ale rușilor
Echipa rusească de operațiuni psihologice a identificat Germania drept o țintă deosebit de vulnerabilă pentru influența rusă.
„Germanii sunt mai dependenți decât francezii”, se arată într-unul dintre documentele rusești, făcând trimitere la dependența economică a Germaniei de gazul și exporturile rusești.
„În primul rând, trebuie să discredităm SUA, Marea Britanie și NATO și, în al doilea rând”, să-i convingem pe germani să se opună politicii ineficiente a sancțiunilor”, se arată într-o altă notă internă.
Un alt document descrie o operațiune denumită „International Conflict Incitement” vizând în special Franța și Germania care avea ca obiectiv „escaladarea tensiunilor interne ... pentru a promova interesele Federației Ruse”, precum și „influențarea conflictelor din viața reală și crearea artificială a unor situații conflictuale” prin intermediul unor articole false, al unor persoane influente, precum și al unor postări și comentarii specifice pe rețelele sociale.
Documentul rusesc a adăugat că scopul operațiunii a fost acela de a „destabiliza situația” din Franța și Germania prin „răspândirea de narațiuni false suplimentare”; „înregistrări video, documente și conversații telefonice false”; „comentarii pe rețelele de socializare”; și „citate false și reale de la persoane influente”.