Coca-Cola recunoaste public ca bauturile pe care le produce contin un ingredient periculos
Saptamana aceasta Coca-Cola a admis ca este posibil sa aiba o problema cu zaharul, in prima parte a unei campanii impotriva oberzitatii pe care tocmai a inceput-o.
Cea mai valoroasa marca din lume a difuzat un spot publicitar in care sugereaza ca bauturile produse de firma ar putea sa aiba un continut cam ridicat de zahar. Potrivit The Guardian, este pentru prima data in istoria publicitatii produselor alimentare si bauturilor cand se mentioneaza cuvantul “obezitate”.
Asta vine la 126 de ani dupa ce a fost inventata bautura Coca-Cola, perioada in care compania a negat dovezile medicale conform carora ar utiliza ingredienti periculosi cum ar fi cofeina, zaharul, acizii care afecteaza smaltul dintilor si cocaina.
In 1903, compania a fost nevoita sa recunoasca, dupa o dezvaluire in presa, ca bautura pe care o produce contine o cantitate semnificativa de cocaina, iar acum videoclipul publicitar sugereaza ca bauturile Coca-Cola contin mult zahar.
“Se vorbeste mult despre obezitate. Noi vrem sa luam parte la aceasta conversatie”, spune Stuart Kronauge, directorul general Coca-Cola din America de Nord.
Bauturile indulcite sunt in momentul de fata principala sursa de calorii in dieta americanilor si, posibil, a europenilor. Doua treimi din adultii americani care sunt supraponderali sau obezi vor fi “socati” sa afle din reclama Coca-Cola ca “daca mananci si bei mai multe calorii decat poti sa arzi, iei in greutate” si ca zaharul din bauturile racoritoare poate juca un rol important in acest proces.
De fapt, cercetatorii spun acum ca zaharul in exces ingrasa mai tare decat grasimile. Si, bineinteles, este responsabil pentru cresterea masiva a numarului de imbolnaviri de diabet, inima si cancer la tractul digestiv.
Noua reclama Coca-Cola este deocamdata difuzata in retele de cablu tv din Statele Unite.