Care sunt ultimele tendințe în moda pentru bărbați, prezentate la Milano
În Milano, Săptămâna Modei a continuat cu prezentări ale caselor de modă Dolce e Gabbana, Salvatore Ferragamo sau Etro, care au adus în faţa publicului cele mai noi colecţii de haine bărbăteşti.
Eleganţa, clasicismul şi sobrietatea au fost câteva dintre cuvintele-cheie ale creaţiilor, deşi în unele cazuri au fost vizibile şi influenţe... feminine.
Surprinzător pentru mulţi, colecţia Dolce e Gabbana prezentată pe scena din Milano a fost una mai puţin strălucitoare ca de obicei. Printre elementele cele mai utilizate au fost puloverele croşetate, din lână, pantalonii şi salopetele din aceleaşi materiale şi costumele clasice la două rânduri.
Printre modelele care au defilat pe podium a fost prezent şi un tânăr îmbrăcat într-o tunică din blană de oaie care ţinea în braţe un... miel. A fost modul prin care designerii au vrut să arate legătura dintre creaţiile lor şi sursa materialelor.
Printre cei care au urmărit spectacolul de modă au fost şi câţiva tineri influenceri americani, britanici şi italieni. Printre ei, o adolescentă de 17 ani, care are peste 32 de milioane de abonaţi pe contul ei de Tik Tok. A venit îmbrăcată complet în haine de colecţie.
Loren Gray, Tik Toker: "Totul e Dolce e Gabbana, geaca aurie... iubesc aceşti pantaloni, sunt grozavi. A trebuit să-i prind cu un ac de siguranţă pentru că se desfac, dar e foarte frumos. Mai am încălţăminte şi ochelarii de soare şi geanta e la fel de frumoasă, e o geantă în formă de inimă."
Pe o altă scenă din Milano, casa de modă Salvatore Ferragamo şi-a prezentat ţinutele din noua colecţie dedicată bărbaţilor.
Ţinutele realizate sub supravegherea lui Paul Andrew, directorul de creaţie al casei de modă, au fost inspirate de şase mari arhetipuri masculine, cărora li s-au adăugat mici detalii... feminine.
Paul Andrew, directorul de creaţie al casei de modă: "Marinarul, surferul, soldatul, pilotul de curse, omul de afaceri şi motociclistul. În modă masculină avem obiceiul să ne căutăm inspiraţia în aceste stiluri, în timp ce în cea feminină ne inspirăm mai mult din decadele anterioare."
Potrivit directorului de creaţie al casei de modă, rolul noii colecţii e să atragă cât mai mulţi reprezentanţi ai tinerelor generaţii şi, în acelaşi timp, să se adreseze bărbaţilor de toate vârstele.
Paul Andrew, directorul de creaţie al casei de modă: "Ar putea purta nişte pantaloni de surf, din neopren, cu pantaloni scurţi, ar putea purta un sacou formal, croit pe măsură, dar cu un pulover de pescar pe dedesubt. Totul e despre aceste combinaţii şi despre cum le putem amesteca la un loc."
Pe de altă parte, casa de modă Etro a păstrat o linie clasică în noua să colecţie. Într-o sală cu pereţii acoperiţi de opere de artă clasice, modelele au prezentat o colecţie masculină caracterizată prin stiluri şi culori simple, dar şi elemente clasice, cum ar fi cizmele de călărie înalte până la genunchi, poncho-urile care aminteau de westernuri, şi paltoanele victoriene.