Vanzarile de mini-tablete au crescut in acest an. Produsele romanesti, in top, la preturi accesibile
Romanii sunt innebuniti dupa gadget-uri. Stau marturie cifrele care vorbesc despre vanzari de tablete, de patru ori mai mari fata de anul trecut.
Estimarile vin chiar din partea producatorilor locali. Concurenta dintre mini-tablete si cele clasice este atat de stransa incat aproape toata lumea s-a straduit sa aiba ambele variante pe piata.
Chiar si Apple, desi vestitul sau fondator se impotrivise acestei idei.
Aproximativ 160.000 de tablete ar putea ajunge pana la sfarsitul anului in casele romanilor, iar jumatate sunt autohtone. Estimarile vin chiar de la producatorii nostri de gadgeturi.
Comparatia vine de la Tim Stevens, celebrul editor al blogului de tehnologie EnGadget.com, mirat de faptul ca tabletele romanesti fac fata celor consacrate de la Samsung, Google, Apple sau Asus.
Romanii sustin ca pana la sfarsitului anului vor putea lansa pe piata alte cateva modele, in special cu diagonala mica, la un pret de sub 900 de lei.
Piata incepe sa se imparta in doua categorii: cea a tabletelor mici, de 7-8 inch si a celor mari, de 10 ich. Ambele au avantaje si dezavantaje.
Una mica de buzunar poate fi luata oriunde. Evident, unii ar spune insa ce folos daca tot ai smartphone. Si atunci revii la cea clasica, mai greoaie, incomoda in locuri publice, aglomerate, dar foarte utila pentru cei care au un job dinamic si care trebuie sa stea mult timp conectati la Internet.
Si cum piata mini tabletelor pare sa fie umar la umar cu cea a tabletelor clasice, Apple lanseaza propriul produs. Concurenta e deja prezenta cu produse similare prin Google si Amazon.
iPad mini va fi cu 200 de euro mai ieftin decat versiunea de 10 inch.