Google, Apple și Dropbox, anchetate de autoritățile italiene pentru serviciile de cloud. De ce s-au formulat reclamații

07-09-2020 22:41


google apple dropbox

Google este verificat de autoritățile din Italia, alături de Apple și societatea care operează serviciul Dropbox.

Google este verificat de autoritățile din Italia, alături de Apple și societatea care operează serviciul Dropbox. Serviciul de cloud este comun tuturor acestor companii, iar autoritatea antitrust italiană verifică existența unor practici comerciale incorecte.


„Acţiunea are legătură cu practicile comerciale presupus incorecte şi cu posibilitatea includerii unor clauze abuzive în condiţiile incluse în contracte", a precizat Autoritatea antitrust din Italia, potrivit Agerpres.

Ancheta autorităților italiene a fost declanșată în urma mai multor plângeri, relatează Euronews. Până acum, Autoritatea a lansat șase anchete în total, inclusiv pentru presupuse încălcări ale Directivei italiene privind drepturile consumatorilor.

Lipsa de transparență este principala acuzație

 

Toate cele trei companii sunt cercetate în legătură cu plângerile privind practicile neloiale. Mai exact, Google, Apple și Dropbox- doar cu privire la serviciile de cloud pe care le oferă fiecare companie în parte- sunt acuzate că nu prezintă în mod adecvat utilizatorilor în ce fel datele lor sunt colectate în scopuri comerciale.

Dropbox este, de asemenea, investigat, pentru a oferi informații clare cu privire la termenii și procedurile de retragere din contract. AGCM verifică, de asemenea, condițiile Dropbox privind accesul la mecanisme extrajudiciare de soluționare a litigiilor.

Alte verificări din anchetă urmăresc drepturile furnizorilor de a suspenda serviciul, scutirile de răspundere în cazul ștergerii documentelor stocate în spațiul cloud și prevalența versiunii în limba engleză a textului contractului asupra versiunii în italiană, arată sursa citată.

Cele trei companii anchetate nu au răspuns solicitărilor jurnaliștilor Euronews pentru a oferi un punct de vedere.

Nu sunt primele anchete de acest gen ale autorității antitrust din Italia.
Aceasta a amendat Facebook cu 10 milioane euro pentru că a indus în eroare utilizatorii cu privire la folosirea datelor utilizatorilor, în 2018.

Sursa: StirilePROTV