Fiecare mișcare a utilizatorilor de iPhone, urmărită de Facebook și Instagram. Sunt monitorizate și datele cardurilor bancare
Aplicaţiile de iPhone pentru Facebook şi Instagram folosesc un browser propriu, care urmăresc toate acţiunile utilizatorilor după ce aceştia dau click pe un link, inclusiv introducerea unor date sensibile, precum parolele şi datele cardurilor.
O analiză realizată de Felix Krause, un dezvoltator independent, care a lucrat anterior pentru Google şi Twitter, arată cât de riguroasă este supravegherea la care îşi supune Meta utilizatorii de iPhone, informează News.ro.
Aplicaţiile de Facebook şi Instagram nu folosesc, precum majoritatea aplicaţiilor de iPhone, o instanţă de Safari pentru deschiderea link-urilor. În schimb, cele două se bazează pe un browser propriu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Browserele celor două aplicaţii sunt deschise atunci când se dă click pe un link în Facebook sau Instagram şi injectează cod JavaScript în toate site-urile pe care utilizatorii intră.
Cu acest cod, numit „Meta Pixel”, sunt monitorizate toate interacţiunile utilizatorilor, din momentul în care este deschis browser-ul. Se urmăresc click-urile pe reclame, link-urile şi butoanele apăsate, textul selectat, capturile de ecran făcute şi textele introduse.
Textele introduse pe care Meta le urmăreşte aici sunt în mod special îngrijorătoare pentru că poate fi vorba de diverse informaţii sensibile, de la datele de plată ale cardurilor, până la parolele de logare pe anumite site-uri.
Krause spune că descoperirea nu înseamnă neapărat că Meta fură datele sensibile ale utilizatorilor, neexistând dovezi în acest sens. O astfel de descoperire ar afecta grav imaginea companiei.
Oricum, practica încalcă regulile ATT (App Tracking Transparency) implementate de Apple, care prevăd că urmărirea utilizatorilor se poate face doar după obţinerea acordului expres al acestuia.
Dacă Apple va penaliza Meta pentru asta, business-ul bazat pe reclame al companiei ar putea avea, din nou, de suferit. Meta este unul dintre principalii criticii ai politici ATT, pentru motive evidente.