Cum ne ”păcălesc” companiile de tehnologie să cumpărăm gadgeturi ieftine, pe care le putem folosi doar cu .. abonament
În lumea tehnologiei, abonamentele sunt o sursă bună de venit pentru companii și o metodă de adunat bani, chiar și după ce vând un produs.
Așa se face că utilizatorii nu se pot bucura la maximum de gadgeturile noi dacă nu plătesc și o taxă lunară.
Cel mai simplu, putem să începem cu telefonul mobil, pentru că dacă nu plătim backup în cloud, dacă se strică ... am pierdut fotografiile. Asta ar fi una dintre probleme.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Iată câteva exemple inedite de gadget-uri care cer un abonament lunar ca să poată fi folosit la maximum.
Un exemplu este chiar Mill, un coș de gunoi inteligent în care pui resturile de alimente. Iar, apoi, acest coș de gunoi care costă 999 dolari, poate fi închiriat lunar pentru 50 dolari, nu în România. Sau se poate plăti o singură taxă lunară de 30 dolari pe lună. Dar atenție, trebuie și un abonament.
Deci cum funcționează? Vii cu resturile alimentare le pui în coșul de gunoi, iar acesta începe ușor, ușor să facă un proces din acesta de măcinare, să-i spunem. Nu face compost neapărat, pentru că nu poți să iei aceste resturi și să le duci în grădină, ci toacă mărunt această mâncare, scoate mirosul și după ce ai obținut această pudră, o pui în cutie, lași AWB-ul peste cutie, iar cei de la Mill vin și iau această cutie, au ei un proces magic, așa spun, iar apoi aceste resturi alimentare se transformă în mâncare pentru animale.
Abonamentul costă 33 dolari pe lună și constă fix în acest lucru, faptul că gunoiul este luat și livrat mai departe către ferme. Mill pare să aibă relativ succes în Statele Unite ale Americii.
Dar, cum spuneam, este un coș de gunoi care costă 1.000 dolari și care nu poate fi folosit la maximum fără acel abonament de 33 dolari.
FightCamp este un sac de box care vine și cu niște mănuși, cu tot felul de accesorii, inclusiv un cablu. Costă fie 499 dolari pentru trackere care pot fi puse în mănușile de box. Și mai avem varianta mai scumpă, care include toate accesoriile, inclusiv mănuși.
Doar că, iarăși, și pentru acesta trebuie plătit un abonament de 39 dolari pe lună. Produsul, disponibil doar în Statele Unite ale Americii.
Și ce înseamnă acel abonament? Putem să dăm click să aflăm peste 1000 de exerciții, pe care putem să le facem cu ajutorul aplicației, cu ajutorul acestui abonament.
Altfel, degeaba dăm 999 dolari pe el dacă nu avem și abonament, pentru că nu putem să-l folosim la maximum. Poate cei mai cel mai cunoscut serviciul de acest gen și poate cei care au și pornit acest trend, mai ales în zona de sport, sunt cei de la Peloton care vând niște biciclete pentru antrenament acasă, dar au și abonamente care vin cu tot felul de exerciții și tot felul de situații sau scenarii în care te poți antrena.
Iar abonamentul costă fie 13 GBP sau 14 euro, am văzut, în Germania, fie pentru Peloton a plus 24 GBP sau ceva mai scump în euro.