iLikeIT. Ce sunt influencerii și câți bani fac în România, cu ajutorul rețelelor sociale

Dată publicare: 13-10-2020 11:08
Dată actualizare: 13-10-2020 15:50


Florin Grozea, antreprenor și consultant în social media, a vorbit în emisiunea „IlikeIT” despre influenceri, vloggeri și creatori de conținut. Florin a dezvăluit și ce sume amețitoare se învârt pe această piață, inclusiv în România.

Florin Grozea:Un influencer este un creator de conținut online, în general un vlogger de pe Youtube sau cineva care este pe Instagram sau pe Facebook, un blogger care scrie în mod constant și a făcut o meserie din asta. A făcut o meserie din a face recenzii la produse sau la servicii, în a recomanda hoteluri, restaurante, locuri de ieșit, dar și gadgeturi, calculatoare, aparate de fotografiat șamd. În general sunt oameni care se pricep foarte bine la un domeniu și din experiența lor sau uneori dintr-un hobby care este foarte îndelungat le spun celor din comunitatea lor ce e hot, ce e important, ce e la modă în momentul de față”.

Iulia Ionescu: „Știm câți creatori de conținut sunt în România și câți bani fac?

Florin Grozea: „E bună întrebarea, am văzut în dimineața asta că ai și cont de Twitter, tu ești un creator de conținut și probabil datorită notorietății tale tu ești și un influencer în comunitatea ta. Dacă vorbim despre cei care fac și campanii și câștigă din asta, probabil undeva la 2.000-2.500 de influenceri în România, piața este destul de mare și cel puțin pe platforma noastră am descoperit peste 27 de nișe de conținut unde acești influenceri există. Și atunci, dacă împarți 2.500 la 25, îți vei da seama că sunt câteva zeci sau câteva sute pe fiecare nișă. Când zic nișă, mă refer la parenting, oameni care vorbesc despre creșterea copiilor, hrana copiilor, produse pentru copii, apoi comedie, cei care fac divertisment, și sunt mulți pe youtube, actori de comedie șamd. Vorbim de fashion, cu foarte mulți mai ales pe Instagram, care încearcă haine, spun despre trenduri”.

Și în România se câștigă bine din asta, spune Florin.

Este o piață care în primul rând este într-o mare creștere, pe plan internațional a crescut de 3 ori în ultimii trei ani și a ajuns undeva la 9 miliarde de dolari pe an, acestea sunt bugetele care sunt rulate prin și pentru influenceri. În România este estimată undeva la opt milioane de euro pe an, mult mai mică, dar față de acum trei ani a ajuns să crească foarte mult și estimările arată că va mai crește de două ori în următorii doi ani, atât în România cât și în restul lumii, deci este o piață destul de importantă.”

Iulia Ionescu: Pe ce platformă se fac cele mai multe investiții, se căștigă cei mai mulți bani?

Florin Grozea: „Instagram este pe primul loc în momentul de față, sunt undeva către trei sferturi din campanii, inclusiv în România se fac pe Instagram. Locul II este Facebook, Youtube, și vine tare din spate TikTok. Desigur, există rețele sociale de nișă. Twich este o plaformă de gaming, nu știu dacă foarte multă lume a auzit, crește foarte mult, aparține de Amazon, Pinterest iar crește foarte mult, Twitter, mai ales în SUA, nu în România, și LinkedIn pentru profesioniști și o anumită zonă de business”.