Cât de înșelătoare pot fi recenziile online. Avertismentul specialiștilor în marketing

×
Codul embed a fost copiat

Aprecierile făcute de alți clienți ne ajută mult atunci când căutăm un produs, un restaurant, sau dorim să ne cazăm la un hotel. Nu credeți, însă, toate comentariile, pentru că multe, spun specialiștii în marketing, sunt înșelătoare.

Potrivit unei studiu realizat de Comisia Europeană, aproape două treimi dintre site-urile verificate nu au putut confirma autenticitatea recenziilor.

Recenziile lăsate de turiști pe platformele de rezervare ne influențează cel mai mult atunci când luăm decizii în privința vacanței.

Potrivit studiilor, tinerii de până în 20 de ani au chiar încredere mai mare în review-urile online decât în părerile membrilor familiei.

Dacă doriți să mergeți pentru un weekend la Sinaia și sunteți în căutarea unor hoteluri sau pensiuni, cautați acele locuri care au foarte multe recenzii din partea turiștilor care au fost cazați și povestesc din experiența trăită. Specialiștii în marketing vorbesc despre regula numărului mare.

Citește și
iPhone 11
Review iPhone 11. Performanțe foto și video ireproșabile, baterie mai bună ca niciodată

Practic, dacă un hotel are multe evaluări din partea turiștilor, există șanse mai mici ca acestea să fie înșelătoare. Evitați locurile cu un număr mic de recenzii.

De regulă, platformele de turism urmăresc și, mai apoi, blochează utilizatorii care fără motiv acordă note și calificative negative.

Radu Fusea, co-founder al unei platforme de rezervări: „Este cunoscut faptul că unul negativ are un impact mult mai mare. Unul negativ lăsat între 10 pozitive poate strica considerabil reputația serviciului respectiv”.

Atenție, însă! Și comentariile pozitive trebuie să vă ridice semne de întrebare.

Cristian Birta, specialist în marketing:Trebuie să te educi. Să te antrenezi, să depistezi cu nasul tău, review-urile false sau celelalte wow, ce tare e - o bojdeucă, nici măcar curent nu are”.

La fel stau lucrurile și pentru magazinele online. Comentariile care au un limbaj specializat sunt de multe ori construite de oamenii din echipa de vânzări.

Dumitru Borțun, profesor semiotică Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice: „Vă sfătuiesc să vă uitați să prezentările de parfumuri. Vedeți acolo câte creativitate, dar din punct de vedere al informării publicului nu este nimic lăudabil. Câtă creativitatea au oamenii care descriu un parfum, cu noapte, cu lună, catifelat, mister”.

Într-un studiu realizat la cererea Comisiei Europeană, inspectorii ANPC au verificat șase site-uri online din România și au găsit peste tot nereguli.

Irina Chirițoi (ANPC): „Lipsesc informații referitoare la verificarea recenziilor. Consumatorii nu erau informați referitor la modalitatea de realizare a acestor recenzii, fie nu aveau cum să facă recenzia într-un mod corect”.

Comisia Europeană are în plan să modifice legislația și să oblige site-urile online să verifice toți utilizatorii care fac recenzii.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Reclamațiile la ANPC pot fi făcute de acum înainte și pe WhatsApp. Se recomandă însă doar cele urgente
Reclamațiile la ANPC pot fi făcute de acum înainte și pe WhatsApp. Se recomandă însă doar cele urgente

Inspectorii pentru protecția consumatorilor încearcă să-i încurajeze pe români să facă mai multe reclamaţii. Aşa că ANPC și-a creat un cont de WhatsApp, pe care sunt rugaţi să trimită mesaje, fotografii și filmări, cei care se simt înșelați în vreun fel.

Review iPhone 11. Performanțe foto și video ireproșabile, baterie mai bună ca niciodată
Review iPhone 11. Performanțe foto și video ireproșabile, baterie mai bună ca niciodată

Schimbarea de strategie a celor de la Apple reprezintă o veste bună pentru utilizatori.

iLikeIT. Atenție la review-urile false. Care este cea mai bună platformă de calificative
iLikeIT. Atenție la review-urile false. Care este cea mai bună platformă de calificative

Sistemul de calificative ne ajută cel mai mult atunci când vrem să căutăm un restaurant ori suntem interesați de un produs anume. De cele mai multe ori, părerea sinceră a unui client ne poate schimba imediat decizia de cumpărare.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.