Reclamațiile la ANPC pot fi făcute de acum înainte și pe WhatsApp. Se recomandă însă doar cele urgente

×
Codul embed a fost copiat

Inspectorii pentru protecția consumatorilor încearcă să-i încurajeze pe români să facă mai multe reclamaţii. Aşa că ANPC și-a creat un cont de WhatsApp, pe care sunt rugaţi să trimită mesaje, fotografii și filmări, cei care se simt înșelați în vreun fel.

Din păcate, românii sunt adesea prea toleranți cu comercianții care le vând produse ori servicii necorespunzătoare.

„Prea multă hârțogăraie, prea multă alergătură, prea mulți bani. Deci, atât timp cât nu este vina mea, nu știu de ce să plătesc eu. Rămân cu paguba și asta e. Mă limitez.”

„Ori îi spun să mi-l înlocuiască, ori să mi se înapoieze banii. Nu am făcut reclamații.”

„Nu am mers niciodată atât de departe pentru că nu mi s-a părut atât de important pentru mine. Nu am vrut eu să depun efort în acel moment” au mărturisit unii dintre consumatorii care s-au simțit nedreptățiți la un moment dat.

Citește și
telefon
ANPC vrea ca românii să fie notificați dacă depășesc consumul mediu lunar de gaze și curent
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Aceasta este atitudinea multor români care, deși au plătit produse ori servicii pe care le-au considerat necorespunzătoare, s-au plâns doar apropiaților. Nu și autorităților care ar putea ancheta cele întâmplate.

Ana Bulai, sociolog: „Din punct de vedere financiar, costul reclamației este mult mai mare, de cele mai multe ori, decât costul produsului în sine. Și atunci, o alegere rațională este să te consideri păcălit și asta e. Pe mine, ca și cumpărător, nu mă interesează că lanțul de magazine a primit o amendă simbolică de câteva mii de lei. Nu mă ajută cu nimic. Eu mi-am pierdut timp pentru reclamație, mi-am pierdut banii pentru produs.”

Până acum, cei care voiau totuși să depună o plângere la Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor puteau suna la un număr de telefon, puteau trimite un e-mail ori să completeze formularul pentru sesizări de pe site-ul instituției.

De acum, reclamațiile vor putea fi făcute mai simplu. Pe WhatsApp, la umărul 0790219551. Atenție însă, aici pot fi trimise doar urgențele.


Horia Constantinescu, președinte ANPC: „Sunt situații pe care ne dorim să le știm chiar la momentul în care sunt constatate. Fie că sunt gândaci în magazine, fie că vorbim de o somație de deconectare ce încalcă prevederile legale actuale. Varianta aceasta ne va ajuta să-i salvăm și pe alți consumatori de la riscul de a fi îmbolnăviți sau de la riscul de a fi înșelați.”

Anul trecut, românii au făcut aproximativ 99.000 de reclamații pentru produse sau servicii de care au fost nemulțumiți. În topul sesizărilor se numără în special anulările cauzate de pandemie: anulări de zboruri, bilete pentru care oamenii nu și-au recuperat banii, ori închirieri auto cu probleme. Multe sesizări au fost legate și de produse defecte sau stricate, dar și nereguli în restaurante și hoteluri.

Pentru produse şi servicii cumpărate de la comercianți care au sediul în alte țări, membre ale Uniunii Europene, reclamațiile pot fi făcute la Centrul European al Consumatorilor din România.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Muște moarte și gândaci de bucătărie la două magazine Mega Image din București. ANPC a aplicat sancțiuni
Muște moarte și gândaci de bucătărie la două magazine Mega Image din București. ANPC a aplicat sancțiuni

ANPC a anunţat că s-au făcut controale la două magazine Mega Image, fiind găsite numeroase nereguli. Comisarii au descoperit muşte moarte şi gândaci de bucătărie, dar şi vitrine şi instalaţii vechi, ruginite şi murdar.

ANPC vrea ca românii să fie notificați dacă depășesc consumul mediu lunar de gaze și curent
ANPC vrea ca românii să fie notificați dacă depășesc consumul mediu lunar de gaze și curent

Românii ar trebui informați dacă depășesc consumul mediu lunar de gaze și electricitate și riscă să își dea toți banii pe facturi.   

ANPC cere furnizorilor de energie să educe consumatorii să stingă lumina în camera în care nu-și mai desfășoară activitatea
ANPC cere furnizorilor de energie să educe consumatorii să stingă lumina în camera în care nu-și mai desfășoară activitatea

Consumatorii de energie trebuie să înţeleagă ce înseamnă un consum de referinţă, iar în acest sens furnizorii ar trebui să transmită informaţii, prin intermediul primei facturi, a declarat, luni, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.