Formula1: Hamilton este principalul favorit, duminica, la Barcelona. Vettel spera ca un nou motor il va readuce pe podium
Urmareste Formula 1 pe toate ecranele, in exclusivitate cu televiziunea de la Romtelecom. Etapa a cincea a Campionatului Mondial de Formula 1 ajunge, duminica, in Europa, la Barcelona.
Dupa trei curse in care care au ocupat primele doua pozitii, pilotii Mercedes sunt principalii favoriti.
Cursele din Malaysia, Bahrein si China au fost dominate de Lewis Hamilton si Nico Rosberg, pilotii echipei Mercedes. Sebastian Vettel, pilotul Red Bull care domina Marele Circ din 2010, castigand 4 titluri mondiale, inca se lupta pentru a-si gasi setarile potrivite pentru monopostul sau.
Program Dolce Sport 1:
Formula 1: Marele Premiu al Spaniei - calificări (10 Mai, ora 15.00)
Formula 1: Marele Premiu al Spaniei (11 Mai, ora 15.00)
Aceasta ar putea fi cursa in care constructorii vor aduce primele modificari masinilor, la care au lucrat de la debutul sezonului. "Masinile care se descurca bine la Barcelona, o vor face la fel de bine pentru tot restul sezonului", a spus Paddy Lowe, director executiv al McLaren.
Lewis Hamilton was fastest ahead of Jenson Button in first practice at the Spanish Grand Prix http://t.co/DjkokbGZGF pic.twitter.com/Lpnn4NSbqM
— BBC Sport (@BBCSport) May 9, 2014
Dupa doar 4 curse, Vettel a cerut un nou sasiu pentru Barcelona, o decizie neobisnuita in in epoca componentelor din fibra de carbon, mult mai rezistente. Anul trecut, dupa cursa din India, o decizie asemanatoare s-a dovedit inspirata, Vettel castigand detasat cursa din America, de pe circuitul din Austin.
"Dupa cursa din China, unde am terminat cam in spate, am decis sa schimbam sasiul", a declarat Vettel. "Mai avem mult de munca si poate nu sunt atat de fericit pe cat as vrea sa fiu, dar e un proces de durata, s-au schimbat multe lucruri si trebuie sa avem rabdare."
Sebastian Vettel stuns the paddock as he slams 'sh*t' new quieter F1 cars http://t.co/M94bZzQNyO pic.twitter.com/tMiXQ0X8XC
— MirrorSport (@MirrorSport) March 27, 2014
Red Bull va avea la start si un nou bloc propulsor Renault, care promite sa aduca imbunatatiri semnificative ale performantei multumita unor modificari la sistemul turbo al motorului V6. "In Shanghai, am fost cu 22km/h mai lenti pe linia dreapta. Aici trebuie sa venim cu imbunatatiri. Stim care sunt punctele slabe si speram ca la Barcelona sa facem cateva progrese", a spus Christian Horner, managerul Red Bull.
Si inginerii de la Ferrari muncesc de zor pentru a imbunatati performantele masinilor. In cursa din China, Fernando Alonso a reusit prima clasare pe podium, dupa ce in Bahrein pilotii echipei din Maranello au terminat cursa la jumatatea plutonului, la 30 de secunde de liderul Hamilton.
"Celelalte echipe vor fi mai rapide cu cateva zecimi de secunda, asa ca si noi trebuie sa fim mai rapizi cu cateva zecimi si ceva in plus", a spus Fernando Alonso, de la Ferrari, castigatorul de anul trecut din Spania.
Si echipele mai mici vor veni cu modificari la Barcelona. Sauber isi pune sperantele intr-un nou software al motorului, Williams va aduce noi schimbari aerodinamice ale monopostului iar echipele Force India si McLaren recunosc ca sunt la inceputul unui lung proces de modificari.
Pilotul german Adrian Sutil nu a mancat doua zile pentru ca monopostul Sauber sa fie mai usor la Marele Premiu al Spaniei, care se va defasura in acest week-end, la Barcelona, informeaza motorsport.com, citat de Mediafax.
Sutil este unul dintre pilotii care cantaresc cel mai mult si nici monopostul Sauber nu este foarte usor. O greutate mai mare este sinonima cu zeci de sutimi de secunda in plus la timpul inregistrat pe turul de pista. Mecanicii de la Sauber au lucrat in pauza dinaintea MP al Spaniei sa reduca greutatea monopostului. Sutil, care este mai greu cu 13 kilograme decat coechipierul sau, Esteban Gutierrez, face si el eforturi atfel incat tandemul pilot-masina sa cantareasca mai putin.
"Doua zile, nu am mancat, doar am baut... Am incercat. Nu a fost usor, dar a fost interesant sa vad ce se intampla. Acum am inceput sa mananc, e mai bine. Important este ca acum sunt aproape de limita", a spus Sutil, care a precizat ca aceasta fost decizia lui si a recunscut faptul ca a pierdut putere pentru ca nu a mancat.
FIA a stabilit pentru acest sezon greutatea minima a unui monopost la 691 de kilograme. Daca greutatea pilot plus masina este sub cea prevazuta de regulament, mecanicii adauga lest in anumite locuri ale monopostului pentru a ajunge la valoarea admisa si pentru a obtine o repartizare mai buna a masei.
Marele Premiul al Spaniei, de la Barcelona, va putea fi vazut, in exclusivitate, pe toate ecranele (televizor, laptop sau tableta) prin intermediul serviciilor Romtelecom. Mai mult, primesti si o tableta la cel mai tare pachet cu trei servicii. Pentru mai multe detalii intra aici.
Clasament piloti | Clasament constructori |
---|---|
Nico Rosberg 79p | Mercedes 154p |
Lewis Hamilton 75p | Red Bull 57p |
Fernando Alonso 41p | Force India 54p |
Nico Hulkenberg 36p | Ferrari 52p |
Sebastian Vettel 33p | McLaren-Mercedes 43p |
Daniel Ricciardo 24p | Williams 36p |
Jenson Button 23p | Toro Rosso 8p |
Kevin Magnussen 20p | Sauber, Lotus Renault, Caterham, Marussia 0p |