Veste proastă pentru utilizatorii platformei Spotify. Se măresc prețurile la abonamente
Spotify majorează prețurile pentru cei 200 de milioane de abonați ai săi care nu doresc reclame, pentru prima dată în peste un deceniu, a anunțat platforma, potrivit BBC.
În SUA, abonamentul va crește de la 9,99 dolari la 10,99 dolari pentru cei care au un plan individual.
Creșteri similare de preț se aplică și în Marea Britanie, Canada, Australia și alte 49 de teritorii.
Măsura urmează altor servicii de streaming care au majorat și ele costurile abonamentelor.
"Pentru a putea continua să inovăm, modificăm prețurile Premium pe o serie de piețe din întreaga lume", a anunțat luni serviciul de streaming muzical.
"Aceste actualizări ne vor ajuta să continuăm să oferim valoare fanilor și artiștilor de pe platforma noastră."
În SUA, planul Premium Duo va crește de la 12,99 la 14,99 dolari, planul Family va crește de la 15,99 la 16,99 dolari, iar planul Student va crește de la 4,99 la 5,99 dolari.
Abonații Premium din Marea Britanie vor plăti o liră sterlină în plus pe lună, potrivit The Verge.
Spotify a precizat că utilizatorii "vor avea la dispoziție o perioadă de grație de o lună înainte ca noul preț să intre în vigoare, cu excepția cazului în care renunță înainte ca perioada de grație să se încheie".
Compania a majorat prețurile planurilor de familie din SUA și ale planurilor Student, Duo și Family din Marea Britanie în 2021. Abonamentele individuale nu au fost afectate anterior.
Apple Music, Peacock, Netflix, Max și Paramount+ au majorat, de asemenea, recent prețurile abonamentelor.
Noul cost al Spotify Premium se potrivește cu planurile lunare ale concurenților Apple Music și Amazon Music.
În cadrul unei teleconferințe privind câștigurile din aprilie, CEO-ul suedez Daniel Ek a declarat că societatea ar "dori să crească prețurile în 2023".
"Atunci când va fi momentul potrivit, vom crește și această creștere de preț va fi bine primită, deoarece oferim multă valoare pentru clienții noștri", a spus dl Ek.
Gigantul muzical a redus cu 6% din personal în ianuarie, invocând necesitatea de a îmbunătăți eficiența.
Compania va continua să ofere un plan gratuit care include publicitate.
Spotify are 515 milioane de utilizatori activi în peste 180 de piețe, iar aproximativ 40% dintre aceștia sunt abonați.