Tot mai multe service-uri auto refuză repararea mașinilor avariate în accidente. Care este motivul

16-09-2020 20:37


Pentru unii şoferi implicaţi într-un accident, ghinionul este dublu. Dincolo de spaimă, începe o misiune greoaie pentru repararea maşinii.

Şi asta, pentru că din ce în ce mai multe service-uri auto îi refuză din cauză că au probleme în a-şi recupera banii de la firmele de asigurări.

Multe service-uri auto sunt în război cu asiguratorii din cauza facturilor nedecontate, susţine Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

În cazul unui autoturism, firma de asigurare a plătit cu întârziere, dar şi cu 3.000 de lei mai puţin decât devizul de la service. Cum omul nu a primit răspuns la reclamaţia depusă la Asociaţia de Supraveghere Financiară, a decis să meargă în instanţă.

Șofer păgubit: „Au justificat faptul că ora de manoperă a fost depăşită. Am verificat legea, nu e nimic menţionat că ar fi vreo limitare la tariful pentru ora de manoperă sau pentru preţul pieselor”.

Cele mai multe plângeri sunt împotriva a doua firme de asigurare care deţin împreună 70% din piaţa RCA şi care vând cele mai ieftine poliţe.

Vasile Ştefănescu, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România: „Nu mai vor să le repare: dom'le, nu mai pot să îţi primesc maşina cu poliţa de asigurare de firma X, pentru că avem mulţi bani de încasat”.

Cele mai multe neînţelegeri apar de la valoarea facturilor pe care asiguratorii EUROINS şi CITYINSURANCE le consideră prea mari şi refuza să le plătească, integral sau parţial. Multe reclamaţii la adresa asiguratorilor vin şi din partea proprietarilor de service.

Ionuț Petrescu, proprietar de service: „Avem patru service-uri şi undeva la 100 de angajaţi. Până în prezent, cred că am depăşit o mie de reclamaţii către Autoritatatea de Supraveghere Financiară”.

Reprezentanţii CITYINSURANCE ne-au declarat, în scris, că sunt situaţii în care refuză plata pentru că sunt service-uri auto care practica adaosuri comerciale mari şi facturează ora de manopera până la 800 de lei plus TVA. COTAR neagă aceste cifre.

Vasile Ştefănescu, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România: „Transportatorii noştri repară la ora actuală pe maxim 200 de lei ora de manoperă şi în momentul de față marea majoritate a service-urilor noastre au reclamaţii depuse pentru că au de încasat peste 300.000 de lei, unii 600.000 de lei încasaţi şi nu plătesc”.

Şi reprezentanţii EUROINS consideră că reclamaţiile apar din cauza valorilor mari a pieselor de reparaţii, dar şi a altor servicii furnizate de service-uri.

Coleta Chiriţă, Chief Operating Officer şi membru în Consiliul de Administraţie, Euroins România: „Din punctul nostru de vedere, costurile facturate de aceştia sunt nejustificate, umflate. Nu putem accepta aceste preţuri cu mult peste media pieţei, drept urmare ajungem să fim reclamaţi”.

Reclamaţiile se depun la ASF, adică Asociaţia de Supraveghere Financiară. Conform datelor furnizate de această instituţie, în primele şase luni ale acestui an, ASF a primit în jur de 18 mii de sesizări, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi asta în condiţiile în care numărul accidentelor a scăzut în lunile în care am avut stare de urgenţă şi oamenii au stat în case.

Calin Rangu, Autoritatea pentru Supraveghere Financiară: „Au fost cam 9.775 de petiţii soluţionate favorabil, din care 80% au fost soluţionate prin plată”.

Cei nemulţumiţi de soluţiile Autorităţii pentru Supraveghere Financiară pot merge în instanţă.

VIDEO PROTVPLUS.RO