Cat de adevarata e afirmatia "tinerii platesc RCA mai scump pentru ca fac mai multe accidente". Datele arata cu totul altceva

×
Codul embed a fost copiat

Acuzate ca le vand tinerilor cele mai scumpe polite RCA, societatile de asigurari sustin ca acestia produc mai multe accidente decat soferii mai in varsta.

Dar statisticile Politiei Rutiere ii contrazic pe asiguratori: cei trecuti de 30 de ani au provocat de aproape doua ori mai multe incidente in trafic decat tinerii.

Un tanar sofer de 26 de ani, din Bucuresti, plateste si de patru ori mai mult decat unul trecut de 50 de ani. Riscul de accident la primul e mai mare, spun asiguratorii. Adrian, de pilda, a platit anul trecut 2200 de lei.

Adi, sofer: "Trebuie facut un raport in functie de accidentele soferului, nu de varsta. Sunt soferi la 60 de ani care fac o gramada de accidente, dar platesc un RCA foarte mic, nu e corect. Tocmai ei ar trebui sa plateasca mai mult."

Adrian are dreptate. Politistii de la Brigada Rutiera au numarat accidentele cu victime din ultimii doi ani si spun ca soferii de pana in 30 de ani au produs mai putine decat cei trecuti de 30 de ani. Stau marturie cifrele: tinerii au fost vinovati de 2319 evenimente rutiere, iar ceilalti, de 5500. Atunci de ce primii platesc mai mult?

Citește și
RCA
Calculul pe care si-l fac tinerii in fata noilor preturi la RCA. De la 3500 de lei la 438 dintr-o singura mutare

Razvan Moisescu , broker de asigurari: "La noi, in Romania, intotdeauna statisticile s-au batut cap in cap. Asa e si normal, sa se foloseasca de raportul daunalitatii. deoarece aici vorbim de despagubiri. Si plata primelor de asigurare pe RCA trebuie sa fie raportata la despagubiri."

Asiguratorii sustin ca tinerii fac pagube mai mari atunci cand provoaca un accident rutier. Distrug mai multe masini, infrastructura rutiera sau imobile.

Asiguratorii mai spun ca, in medie, 14 din 10.000 de soferi care n-au implinit 30 de ani au produs accidente grave, dublu fata de cei trecuti de 30 de ani.

Cum se calculeaza o asigurare obligatorie? Varsta, localitatea, capacitatea cilindrica si istoricul daunelor sunt factorii importanti, plus istoricul fiecarui sofer. Cei care nu sunt implicati in accidente ani de zile primesc reduceri substantiale, in schimb cei care au provocat incidente in trafic sunt penalizati si dau mai mult pe o polita RCA.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali, uimit de salariul pe care îl câștigă în Parlament: ”Ce îmi dați, mă, atâția bani?”
Gigi Becali, uimit de salariul pe care îl câștigă în Parlament: ”Ce îmi dați, mă, atâția bani?”
Citește și...
Masura luata de ASF care ar putea duce la ieftinirea politelor RCA.
Masura luata de ASF care ar putea duce la ieftinirea politelor RCA. "Este destinata normalizarii situatiei"

ASF a eliminat din legislatie obligatia asiguratorilor de a stabili tarife de prima pentru politele RCA astfel incat sa acopere toate angajamentele ce decurg din incheierea contractelor, decizie care ar putea avea ca efect reducerea pretului asigurarii.

Calculul pe care si-l fac tinerii in fata noilor preturi la RCA. De la 3500 de lei la 438 dintr-o singura mutare
Calculul pe care si-l fac tinerii in fata noilor preturi la RCA. De la 3500 de lei la 438 dintr-o singura mutare

Pentru ca asigurarile auto obligatorii au ajuns la sume astronomice, tot mai multi tineri isi trec masinile pe numele parintilor sau bunicilor.

Solutiile gasite de tineri dupa ce RCA-ul a ajuns sa-i coste mai mult decat masina. Preturile cresc si de la un oras la altul
Solutiile gasite de tineri dupa ce RCA-ul a ajuns sa-i coste mai mult decat masina. Preturile cresc si de la un oras la altul

1000 de euro pe an, atat au ajuns sa le ceara tinerilor soferi unele companii de asigurari pentru o polita obligatorie RCA la o Dacie Logan.

Recomandări
România vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Ministrul Energiei: „O perioadă de timp, poate până în 2032”
România vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Ministrul Energiei: „O perioadă de timp, poate până în 2032”

Centralele pe cărbune ar putea avea viitor în România, deși legea actuală prevede clar închiderea lor completă în următorii ani.

Cine e Cristina Târteață, funcționara care l-a certat pe Ilie Bolojan: membru PSD, a avut funcții în instituții de stat
Cine e Cristina Târteață, funcționara care l-a certat pe Ilie Bolojan: membru PSD, a avut funcții în instituții de stat

S-a lăsat cu revoltă în Senatul României, după ce Ilie Bolojan, președintele Camerei Superioare a Parlamentului, a anunțat că vrea să desființeze în jur de 180 de posturi bugetate.

Problema ignorată de autorități: Aproximativ 75% din români vor fi obezi în 10 ani. Nu există tratamente decontate
Problema ignorată de autorități: Aproximativ 75% din români vor fi obezi în 10 ani. Nu există tratamente decontate

Obezitatea este recunoscută ca boală cronică în România, însă doar pe hârtie, pentru că statul nu a pus la punct şi programe speciale care să îi ajute pe pacienţi.