Tarom strânge centura. Compania vrea să dea afară 700 de angajați și să reducă din posturile de conducere
Compania Tarom strânge centura și se pregătește să dea afară 700 de angajați. Dar și să mai reducă din posturile de conducere, pentru că organigrama operatorului național este plină de șefi și directori.
Potrivit unei analize din cadrul companiei, raportul este un șef la 11 angajați. Pentru a reduce cheltuielile, Tarom vrea să desființeze și agențiile de bilete neperformante.
Tarom mai are acum aproape 1.500 de salariaţi. Din iunie anul trecut până acum, au plecat 250 de angajaţi. În total, până la sfârşitul verii, trebuie să dispară din schemă 700 de oameni. Cu alte cuvinte, organigrama va fi mai suplă şi va avea în jur de 1.000 de angajaţi.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit unui raport intern de la Tarom, în acest moment, pe holurile companiei sunt prea mulţi şefi şi directori. Sunt 130 de posturi de conducere, iar raportul este de 1 şef la 11 angajaţi.
În companiile concurente de pe piaţă, raportul este de 1 şef la 20 de angajaţi. Acesta este şi scopul final al restructurării.
Dintre angajaţii rămaşi, 1.000 sunt acum în şomaj tehnic. Săptămâna de muncă la Tarom a fost redusă de la 5 la 4 zile.
Din păcate, situaţia economică a companiei este jalnică. A ajuns să opereze doar 20 la sută din cursele pe care le avea înainte de pandemie. Aşa că, potrivit raportului, compania are nevoie urgentă să facă economii.
De pildă, să regândească felul în care angajaţii sunt aduşi la muncă în fiecare zi cu microbuzele şi autobuzele.
Numai din reducerea traseelor curselor de preluare a angajaţilor, dar şi din reducerea numărului de microbuze şi autobuze pentru angajaţii Tarom, compania va economisi anual 100 de mii de euro. Tot 100 de mii de euro Tarom va economisi şi din traininngurile pentru piloţi şi însoţitorii de zbor. În acest caz au fost renegociate contracte, în plus, unele cursuri vor fi online.
La reducerea de 200 de mii de euro pe an din microbuze şi din trainingul angajaţilor, se adauga şi economiile pe care le va face după desfiinţarea unor agenţii de bilete.
Vor fi închise birourile neperformante din Austria, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia și Ungaria. Procesul se va finaliza în mai 2021. Serviciile oferite de agenții vor trece în online.
Potrivit raportului, economia estimată în 2021 din aceste desfiinţări va fi de 1.5 milioane de euro.
Oricum, economiile vor fi rapid înghite de datorii. Numai pentru restituirea biletelor pentru pasageri în 2020 Tarom a avut de plătit 16 milioane de euro. Acum mai are de dat 3,4 milioane de euro.
Premierul Cîțu a anunţat că susţine acest plan de restructurare şi economii întocmit de Tarom, mai ales că le-a cerut miniştrilor să reducă din fondurile alocate companiilor care produc pierderi mari.
Tarom va primi totuşi un ajutor de stat în valoare de 120 de milioane de euro. Pentru asta, Guvernul aşteaptă aprobarea Comisiei Europene.