Seful Renault: "Uzina Dacia din Maroc poate deveni mult mai competitiva decat cea din Romania"
"Uzina Dacia din Maroc poate deveni mult mai competitiva decat cea din Romania, iar pe clienti nu-i intereseaza unde este produsa masina". Declaratia care ii apartine sefului Renault la nivel mondial vine ca un dus rece.
Si, daca unii specialisti vorbesc despre mutarea productiei Dacia, ministrul economiei nu se arata ingrijorat. El este convins ca muncitorii romani sunt mai buni decat cei din Maroc.
Declaratia sefului Renault a fost facuta la Frankfurt in aceeasi zi cu lansarea noului Duster, mandria fabricii de la Mioveni, care in viitor ar putea fi produsa si de uzina concurenta din Maroc, anunta oficialii gigantului francez.
"Acum uzina de la Mioveni este mai matura, dar cea din Tanger poate deveni mult mai competitiva ca uzina din Romania, iar pe clientul final nu-l intereseaza unde este produsa masina" , a declarat pentru Ziarul Financiar Carlos Ghosn, presedintele Nissan Renault.
Pentru moment, balanta este inclinata in favoarea Romaniei. La Mioveni se produc 5 modele Dacia in peste 300.000 de unitati pe an. La ele lucreaza 8500 de angajati care sunt platiti cu un salariu mediu de 500 de euro.
In Maroc, deocamdata, sunt produse doar 100.000 de masini, dar uzina are o capacitate totala de 400.000, iar muncitorii au salariile de doua ori mai mici. Ministrul economiei, responsabil de industria auto, nu este ingrijorat de declaratiile sefului Renault.
"Aceasta declaratie este o declaratie care se refera la o perspectiva mult indepartata pana la care noi putem sa ne adaptam strategia. De ce spun mult indepartata? Pentru ca ceea ce le lipseste la Tanger este forta de munca de inalta calificare si va trebui sa treaca mult pana cand marocanii sa poata sa suplineasca ceea ce se intampla la Renault. Nu simt deloc, dar deloc vreun semn ca Renault doreste sa se stranga in Romania, dimpotriva", a declarat ministrul.
Totusi, uzina de la Tanger este mai eficienta pentru ca este mult mai aproape de Europa de Vest, unde sunt vandute 90% din masinile Dacia.
Dacia si Ford valoreaza impreuna 4 miliarde de euro. Insa tin in spate si multi producatori de componente auto care mai reprezinta afaceri de 10 miliarde de euro.