"Erori de aritmetica si interese de grup". Transportatorii ataca MASTERPLANUL dupa care se vor construi autostrazi in Romania
Au iesit scantei la Ministerul Transporturilor, unde autoritatile au incercat sa convinga reprezentantii societatii civile, dar mai ales firmele de transport sa sustina Masterplanul.
"Documentul dupa care se vor construi autostrazi in Romania apara interese de grup, contine erori aritmetice de clasa a II-a si nu respecta interesele economice ale tarii", au strigat transportatorii.
Dupa o ora de dezbateri, directorul CNADNR a explodat. Transportatorii i-au cerut autostrada intre Sibiu si Pitesti, nu un drum expres, asa cum vor sa construiasca autoritatile. Care autoritati ar avea fonduri europene pentru autostrada, sustin tot transportatorii.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Sa fim seriosi, prietene, tara asta nu a trait din fonduri europene de cand e Romania. Nu stam exclusiv la mana fondurilor europene. Vom trai din banutii nostri."
Costul estimat al Autostrazii - 1,77 miliarde euro
UE - 85 %
Romania - 15%.
Comarnic - Brasov
Costul estimat al Autostrazii: 1,1 - 1,8 miliarde euro
Romania - 100%
Sibiu - Pitesti este principalul coridor economic al tarii, care face legatura dintre Constanta si Nadlac, spun transportatorii, iar drumul expres va diminua viteza si gabariturile.
Potrivit transportatorilor, Autostrada Sibiu-Pitesti costa 1,7 miliarde de euro si avem 85% din costuri acoperite. Pentru Autostrada Comarnic-Brasov am plati pana la 1,8 miliarde de euro.
Ministerul sustine insa ca traficul ar fi mai mare pe la Brasov decat pe la Sibiu.
Dar transportatorii ii contrazic pe oficiali si spun ca nu au luat in calcul drumurile alternative, iar masterplanul a carui realizare a costat doua milioane de euro contine erori de calcul.
Ministerul Transporturilor stie cat costa fiecare kilometru de autostrada. La campie 4,5 milioane de euro, iar la munte 20 de milioane.