Salariul minim, majorat la 700 de lei in 2012 - propunere de la Ministerul Muncii

×
Publicitate

Ministerul Muncii propune ca salariul minim brut pe tara lunar in 2012 sa fie 700 de lei, reprezentand 4,13 lei pe ora, la un program complet de lucru de 169,333 ore in medie pe luna, proiectul de Hotarare fiind supus, joi, dezbaterii publice.

Potrivit proiectului de act normativ, incepand cu 1 ianuarie 2012, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la "700 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 169,333 ore in medie pe luna in anul 2012 reprezentand 4,13 lei/ora".

Din ianuarie 2011, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este de 670 de lei lunar pentru un program complet de lucru de 170 ore in medie pe luna.

Prin proiectul de act normativ este propusa astfel o majorare de 4,47%, de la 670 la 700 de lei. Salariul de baza nu poate fi inferior nivelului salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, ceea ce inseamna ca niciun angajat nu poate castiga in 2012 mai putin de 700 de lei lunar.

Angajatorii care nu respecta aceasta prevedere pot fi sanctionati cu amenda intre 1.000 si 2.000 lei, constatarea constraventiei si aplicarea sanctiunii fiind in sarcina Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin inspectoratele teritoriale de munca judetene si cel al municipiului Bucuresti.

Proiectul de hotarare va fi in dezbatere publica pana in 17 decembrie. Premierul Emil Boc a transmis, marti, patronatelor si sindicatelor ca Guvernul analizeaza varianta cresterii salariului minim de la 670 lei la 700 lei, nivel maxim peste care nu poate trece in lipsa fondurilor bugetare, concomitent cu eliminarea impozitului pe venit pentru salarii intre 700 lei si 1.000 lei.

Potrivit calculelor efectuate de Guvern, reducerea fiscalitatii ar avea impact pentru aproximativ 600.000 salarii aflate in grila cuprinsa intre 700 lei si 1.000 lei. Discutia pe tema salariului minim a avut loc, marti, in cadrul sedintei Consiliului National Tripartit, din care fac parte reprezentanti ai Guvernului, ai patronatelor si ai confederatiilor sindicale. In discutii, sindicatele au solicitat insa cresterea salariului minim de la 670 lei la 1.030 lei.

Articol recomandat de sport.ro
BREAKING NEWS Edi Iordănescu, aproape să devină noul selecționer!
BREAKING NEWS Edi Iordănescu, aproape să devină noul selecționer!
Citește și...
60533525
Basescu nu e de acord cu Sarkozy: Trebuie sa ramanem uniti 27 membri in UE, nu 17, ca in zona euro

Presedintele Traian Basescu a declarat, joi, la PPE, ca solutia pentru actuala criza economica este ca statele din UE sa ramana unite, sa fie 27 de membri, si nu 17, cate state are zona euro.

60533439
Nicolas Sarkozy: Riscul "exploziei Europei nu a fost niciodata atat de mare"

Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, afirma ca "riscul unei explozii a Europei nu a fost niciodata atat de mare", avertizand ca europenii au la dispozitie doar cateva saptamani pentru a lua masurile necesare iesirii din criza, informeaza AFP.

60487438
Scenarii PwC: In cel mai rau caz, falimente si trei ani de recesiune sau ruperea zonei euro in doua

PricewaterhouseCoopers incearca sa anticipeze viitorul zonei euro prin patru scenarii.

Recomandări
Agerpres luca niculescu nicusor dan
Ce îi cer partidele premierului desemnat Luca Niculescu pentru a-i vota guvernul. „Liniile roșii” trasate de liderii politici

Înainte de a se întâlni cu premierul desemnat, partidele din Parlament au anunțat unele dintre condițiile, dar și „liniile roșii” pe care le au pentru a susține un guvern condus de Luca Niculescu.

Cristela georgescu agerpres
Noi percheziții în dosarul lui Călin Georgescu. Cristela Georgescu, chemată la DIICOT pentru a treia zi la rând

Cristela Georgescu a ajuns joi, pentru a treia zi consecutiv, la DIICOT, unde continuă perchezițiile informatice în dosarul în care Călin Georgescu este acuzat de înșelăciune cu un prejudiciu de 1,1 milioane de euro.

Vlcsnap 2026 10 08 10h14m13s506
A început pelerinajul Sfintei Parascheva de la Iași. Peste 11.000 de oameni așteaptă deja la racla Cuvioasei

La Iași, a început, în joi dimineață, cel mai mare pelerinaj din țară. Timp de o săptămână, sute de mii de oameni sunt așteptați să treacă pe la racla Sfintei Parascheva.