Ryanair renunță la biletele tipărite din noiembrie 2025. Călătorii vor putea face check-in din aplicația companiei

Ryanair, operatorul aerian low-cost, anunță că va renunța complet la biletele de îmbarcare tipărite și va trece integral la check-in digital, schimbarea urmând să fie implementată începând cu luna noiembrie.
În ciuda intențiilor de a implementa schimbarea în cursul lunii mai, Ryanair a amânat până în noiembrie planurile de a introduce permisele de îmbarcare fără hârtie, notează The Independent.
Începând cu 3 noiembrie, pasagerii Ryanair nu vor mai putea tipări un bilet de îmbarcare fizic pe hârtie. În schimb, călătorii vor utiliza o carte de îmbarcare digitală pe aplicația „myRyanair” pentru a se înregistra și a se îmbarca în avion.
Aproape 80% din cei 200 de milioane de pasageri ai Ryanair fac deja check-in digital.
Ryanair „se așteaptă să elimine aproape toate taxele de check-in de la aeroport” în urma acestei măsuri.
Ryanair, prima companie care a oferit check-in online
În 2008, Ryanair a devenit prima companie aeriană din lume care a cerut pasagerilor să se înregistreze online înainte de a ajunge la aeroport.
Opțiunea de a face check-in la aeroport a rămas disponibilă, dar la un cost piperat. Taxa a început de la 10 lire sterline, dar, în decurs de un an, a crescut la 40 de lire sterline. În prezent, aceasta este de 55 de lire sterline pentru fiecare pasager.
Compania aeriană estimează că eliminarea legitimațiilor de hârtie va economisi anual peste 300 de tone de deșeuri de hârtie.
„Această trecere la cărți de îmbarcare 100% fără hârtie, din noiembrie 2025, ne va permite să oferim clienților o experiență de călătorie îmbunătățită, simplificată prin intermediul aplicației myRyanair, în timpul programului nostru de iarnă mai puțin aglomerat. Aceasta va fi deosebit de utilă pasagerilor în timpul întreruperilor, deoarece va facilita actualizări în timp real de la centrul nostru de operațiuni direct pe telefoanele pasagerilor și le va oferi, de asemenea, opțiuni de zbor alternative, transferuri sau opțiuni de cazare la hotel, dacă este necesar”, transmite Dara Brady, CMO Ryanair.