2013, anul produselor "NO NAME". Cati bani au cheltuit romanii pe produse marca proprie
Marcile proprii din comertul modern sunt importante in alegerea magazinului pentru 25% dintre romani, arata un studiu recent al Mercury Research.
Romanii aleg sa cumpere produsele sub marca proprie pentru preturile mici, garantarea calitatii produselor de catre magazine sau exclusivitatea, in conditiile in care respectivele produse se gasesc doar in anumite magazine, scrie incont.ro.
In viitor, intentiile de cumparare indica o usoara crestere. 13% dintre romani, cu varsta peste 18 ani, care locuiesc in mediul urban, declara ca vor cumpara mai multe produse sub marca proprie decat in prezent.
Pentru infograficul de mai sus, incont.ro a inclus in studiu urmatoarele marci proprii: Carrefour, Carrefour Discount, Pouce, Auchan, Winny, Cora, Clever, K-Classic, 365, Delhaize. In cazul mai multor categorii, pentru acelasi brand, s-a luat in considerare cel cu pretul mai mic. Datele au fost colectate in Bucuresti, in perioada 18 - 24 noiembrie 2013.

Vezi pe incont.ro infograficul cu produse de baza marci proprii de la hipermarketurile din Romania
Au fost comparate preturile la faina, ciuperci conserva, lapte, apa plata, malai, smantana, suc de portocale, spaghete, orez, ciocolata.
Cat incaseaza retailerii din vanzarile de produse sub marca proprie
Produsele sub marca proprie a retailerilor, al caror pret este cu pana la 20% sub cel al brandurilor, reprezinta 15% din piata de retail, adica aproape 2,6 miliarde euro, scrie Mediafax.
"Cota de piata a marcilor private in prima jumatate a anului 2013 reprezinta 15% din piata locala de FMCG, dublu fata de 2010. Discounterii si hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari de marci private, iar categoriile cu cea mai buna dinamica sunt lactatele si dulciurile", a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director GfK Romania.
Marcile private sunt cumparate in principal de la discounteri (40%) si de la hipermarketuri (32%). De altfel, marcile private detin si cea mai mare pondere, respectiv de 80% in cazul Lidl, 20% in cazul Penny Market si 18% in cazul Kaufland. In cazul hipermarketurilor, ponderea marcilor private este de 13% la Carrefour si de 6% la Auchan.
Cele mai cumparate produse sub marca proprie
Potrivit unui raport al Consiliului Concurentei, ouale, uleiul si carnea de pui au o pondere de peste 50% din vanzarile retailerilor pe fiecare din aceste categorii.
De asemenea, aproape 40% din vanzarile de faina sunt sub marca proprie, pe segmentul conservelor ponderea brandurilor proprii este de 35%, de 30% la peste si fructe de mare, 26% la produse congelate, 22% la mezeluri, 22% la lactate, 19% la dulciuri, 16% la panificatie, 15% la sucuri si apa, 12% la bauturi alcoolice, 11% la zahar, 10% la legume si 10% la vinuri.