2013, anul produselor "NO NAME". Cati bani au cheltuit romanii pe produse marca proprie

cumparaturi

 Marcile proprii din comertul modern sunt importante in alegerea magazinului pentru 25% dintre romani, arata un studiu recent al Mercury Research.

 Romanii aleg sa cumpere produsele sub marca proprie pentru preturile mici, garantarea calitatii produselor de catre magazine sau exclusivitatea, in conditiile in care respectivele produse se gasesc doar in anumite magazine, scrie incont.ro.

In viitor, intentiile de cumparare indica o usoara crestere. 13% dintre romani, cu varsta peste 18 ani, care locuiesc in mediul urban, declara ca vor cumpara mai multe produse sub marca proprie decat in prezent.

Citeste si: Romanii au cumparat marci private de peste 2,5 mld. euro. Una din trei sticle de ulei este „no-name“. La fel si una din patru ciocolate

Pentru infograficul de mai sus, incont.ro a inclus in studiu urmatoarele marci proprii: Carrefour, Carrefour Discount, Pouce, Auchan, Winny, Cora, Clever, K-Classic, 365, Delhaize. In cazul mai multor categorii, pentru acelasi brand, s-a luat in considerare cel cu pretul mai mic. Datele au fost colectate in Bucuresti, in perioada 18 - 24 noiembrie 2013.

Citește și
cumparaturi
Romanii, decisi sa-si incheie anul la cumparaturi. Programul marilor magazine in aceasta perioada

Vezi pe incont.ro infograficul cu produse de baza marci proprii de la hipermarketurile din Romania

Au fost comparate preturile la faina, ciuperci conserva, lapte, apa plata, malai, smantana, suc de portocale, spaghete, orez, ciocolata.


Cat incaseaza retailerii din vanzarile de produse sub marca proprie

Produsele sub marca proprie a retailerilor, al caror pret este cu pana la 20% sub cel al brandurilor, reprezinta 15% din piata de retail, adica aproape 2,6 miliarde euro, scrie Mediafax.

"Cota de piata a marcilor private in prima jumatate a anului 2013 reprezinta 15% din piata locala de FMCG, dublu fata de 2010. Discounterii si hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari de marci private, iar categoriile cu cea mai buna dinamica sunt lactatele si dulciurile", a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director GfK Romania.

Marcile private sunt cumparate in principal de la discounteri (40%) si de la hipermarketuri (32%). De altfel, marcile private detin si cea mai mare pondere, respectiv de 80% in cazul Lidl, 20% in cazul Penny Market si 18% in cazul Kaufland. In cazul hipermarketurilor, ponderea marcilor private este de 13% la Carrefour si de 6% la Auchan.

 

Cele mai cumparate produse sub marca proprie

Potrivit unui raport al Consiliului Concurentei, ouale, uleiul si carnea de pui au o pondere de peste 50% din vanzarile retailerilor pe fiecare din aceste categorii.

De asemenea, aproape 40% din vanzarile de faina sunt sub marca proprie, pe segmentul conservelor ponderea brandurilor proprii este de 35%, de 30% la peste si fructe de mare, 26% la produse congelate, 22% la mezeluri, 22% la lactate, 19% la dulciuri, 16% la panificatie, 15% la sucuri si apa, 12% la bauturi alcoolice, 11% la zahar, 10% la legume si 10% la vinuri.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Ultimele cumparaturi din 2013. Suma enorma pe care au cheltuit-o romanii de Craciun si Revelion
Ultimele cumparaturi din 2013. Suma enorma pe care au cheltuit-o romanii de Craciun si Revelion

Cu lista intocmita minutios la purtator sau, dimpotriva, din proprie intiativa ca sa scape de mici treburi gospodaresti, foarte multi barbati si-au petrecut ultima zi din acest an printre rafturile magazinelor.

Romanii, decisi sa-si incheie anul la cumparaturi. Programul marilor magazine in aceasta perioada
Romanii, decisi sa-si incheie anul la cumparaturi. Programul marilor magazine in aceasta perioada

Romanii incheie anul 2013 in magazine, intr-o goana nesfasita dupa cumparaturi. Asa ca vor sa se asigure ca proviziile de mancare si de bautura se vor termina abia dupa Sfantul Vasile.

Studiu: Romanii merg la hipermarketuri in special pentru alimente. Cum arata cosul de cumparaturi
Studiu: Romanii merg la hipermarketuri in special pentru alimente. Cum arata cosul de cumparaturi

Alimentele reprezinta peste 68% din cumparaturile romanilor in hiper si supermarketuri, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom in cele mai mari zece judete.

Recomandări
ÎCCJ contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale din Justiție: „Discriminează magistrații”
ÎCCJ contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale din Justiție: „Discriminează magistrații”

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis, vineri, să sesizeze din nou Curtea Constituțională a României (CCR) în privința legii pensiilor speciale ale magistraților.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

LIVE ACUM. Premierul Ilie Bolojan face declarații de presă: Realimentarea cu apă în Prahova, din această seară
LIVE ACUM. Premierul Ilie Bolojan face declarații de presă: Realimentarea cu apă în Prahova, din această seară

Premierul Ilie Bolojan susține la această oră un briefing de presă la Palatul Victoria.