Masterplanul lui "am o veste buna si una rea". Variantele optimiste si pesimiste pentru autostrazile Romaniei pana in 2020


Ultimul update: Luni 27 Iulie 2015 07:01
Data publicarii: Vineri 24 Iulie 2015 18:37
Categorie: Stiri Economice

Ministerul Transporturilor a anuntat varianta finala a Masterplanului, documentul in baza caruia vom construi drumuri noi. Surpriza, acesta are 2 variante: in functie de deficit si banii pe care ii vom putea imprumuta pentru constructia infrastructurii.

Varianta rea, care pare si cea mai probabila in actualele conditii economice, prevede ca pana in 2020 incepem si terminam de construit o singura autostrada: Sibiu - Pitesti.

Masterplanul arata ca pana in 2020 vom termina cateva autostrazi aflate in executie: Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Campia Turzii - Targu Mures si Timisoara Lugoj. In plus, se modernizeaza centura Bucurestiului.

Documentul este impartit in doua perioade: 2014 - 2020; 2021 - 2030 si are doua variante: optimista si pesimista.

Varianta optimista prevede ca pana in 2020 vom construi autostrada Sibiu-Pitesti si Targu Neamt - Iasi - Ungheni.
Acestea sunt tronsoanele de baza, considerate importante de Uniunea Europeana.

De importanta locala ar fi Comarnic-Brasov, Sibiu-Brasov, Suplacu de Barcau - Bors, Nadasel - Suplacu de Barcau, Pitesti Craiova si o legatura intre Aeroportul din Otopeni si A3.

Pentru perioada 2021 - 2030, varianta optimista prevede ca vom avea autostrazile Targu Mures - Targu Neamt, Brasov Bacau, Ploiesti - Comarnic si o alta centura care sa ocoleasca Bucurestiul. Centura, o autostrada de tip half profile, este o noutate pentru Romania. Vorbim de o sosea cu o singura banda, fara separatoare pe mijloc. In schimb, la intersectiile cu drumurile secundare va avea poduri. Astfel ca se va circula fluent cu 70 de kilometri pe ora.

Trecem la varianta pesimista. Daca vorbim de autostrazi, pana in 2020, vom incepe si vom termina doar Sibiu- Pitesti. Iar de importanta locala in Masterplan ramane legatura dintre Aeroport si A3.

Aceeasi varianta prevede ca autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni pe care ar trebui sa o construim pana in 2021 o vom avea abia in 2030. A0, noua centura a capitalei, adica Autostrada half profile, este retrogradata la importanta locala.

Dintre cele doua variante ale Master-Planului, cea mai probabila este cea pesimista, conform ultimelor prognoze economice. Acestea arata ca deficitul bugetar pentru 2016 ar ajunge pana la 3,2% din PIB. Comisia Europeana ar permite suplimentarea fondurilor pentru infrastructura doar pana la maximum 1,7% din Produsul Intern Brut.

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro
Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro
Gandire
Gandire "strategica" din partea statului: revizuieste studiul de fezabilitate la o autostrada care va fi construita dupa 2023
Cand vor incepe lucrarile la Comarnic-Brasov, autostrada de 1 miliard de euro. Ioan Rus:
Cand vor incepe lucrarile la Comarnic-Brasov, autostrada de 1 miliard de euro. Ioan Rus: "O putem face pe banii nostri"
VIDEO PROTVPLUS.RO
priza electronice
Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
Profit dublu pentru românii care au cultivat căpșuni de toamnă. Prețul unui kilogram
“Suntem mai preocupaţi de Germania decât de Brexit.” Unde de șoc în întreaga Europă
4 din 10 români se împrumută înainte de salariu. Regula de aur pentru a economisi bani
Cât au cheltuit turiștii pe litoral în acest sezon. Luna septembrie, mai cautată față de 2018
PE a aprobat ajutorul de 8,2 mil. € pentru România în urma inundațiilor din 2018
dobanzi prima casa
Modificările la „Prima Casă”, adoptate de Senat. Venitul maxim acceptat pentru credit
Avem cea mai ieftină pâine din Europa. România, fruntașă la exportul de grâu în UE
Teodorovici vrea pedeapsa cu închisoarea pentru patronii care nu plătesc contribuțiile la stat
Antreprenorii plătesc mii de euro ca să învețe de la străini cum să își dezvolte afacerile
Noile reguli privind plata cu cardul, în vigoare de azi. Care sunt noile cerințe
Ion Țiriac NU mai este cel mai bogat român. Cine l-a detronat pe miliardar în topul Forbes