Masterplanul lui "am o veste buna si una rea". Variantele optimiste si pesimiste pentru autostrazile Romaniei pana in 2020

Ultimul update: Luni 27 Iulie 2015 07:01
Data publicarii: Vineri 24 Iulie 2015 18:37
Categorie: Financiar

Ministerul Transporturilor a anuntat varianta finala a Masterplanului, documentul in baza caruia vom construi drumuri noi. Surpriza, acesta are 2 variante: in functie de deficit si banii pe care ii vom putea imprumuta pentru constructia infrastructurii.

Varianta rea, care pare si cea mai probabila in actualele conditii economice, prevede ca pana in 2020 incepem si terminam de construit o singura autostrada: Sibiu - Pitesti.

Masterplanul arata ca pana in 2020 vom termina cateva autostrazi aflate in executie: Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Campia Turzii - Targu Mures si Timisoara Lugoj. In plus, se modernizeaza centura Bucurestiului.

Documentul este impartit in doua perioade: 2014 - 2020; 2021 - 2030 si are doua variante: optimista si pesimista.

Varianta optimista prevede ca pana in 2020 vom construi autostrada Sibiu-Pitesti si Targu Neamt - Iasi - Ungheni.
Acestea sunt tronsoanele de baza, considerate importante de Uniunea Europeana.

Gandire "strategica" din partea statului: revizuieste studiul de fezabilitate la o autostrada care va fi construita dupa 2023

De importanta locala ar fi Comarnic-Brasov, Sibiu-Brasov, Suplacu de Barcau - Bors, Nadasel - Suplacu de Barcau, Pitesti Craiova si o legatura intre Aeroportul din Otopeni si A3.

Pentru perioada 2021 - 2030, varianta optimista prevede ca vom avea autostrazile Targu Mures - Targu Neamt, Brasov Bacau, Ploiesti - Comarnic si o alta centura care sa ocoleasca Bucurestiul. Centura, o autostrada de tip half profile, este o noutate pentru Romania. Vorbim de o sosea cu o singura banda, fara separatoare pe mijloc. In schimb, la intersectiile cu drumurile secundare va avea poduri. Astfel ca se va circula fluent cu 70 de kilometri pe ora.

Trecem la varianta pesimista. Daca vorbim de autostrazi, pana in 2020, vom incepe si vom termina doar Sibiu- Pitesti. Iar de importanta locala in Masterplan ramane legatura dintre Aeroport si A3.

Aceeasi varianta prevede ca autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni pe care ar trebui sa o construim pana in 2021 o vom avea abia in 2030. A0, noua centura a capitalei, adica Autostrada half profile, este retrogradata la importanta locala.

Dintre cele doua variante ale Master-Planului, cea mai probabila este cea pesimista, conform ultimelor prognoze economice. Acestea arata ca deficitul bugetar pentru 2016 ar ajunge pana la 3,2% din PIB. Comisia Europeana ar permite suplimentarea fondurilor pentru infrastructura doar pana la maximum 1,7% din Produsul Intern Brut.

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

VIDEO PROTVPLUS.RO

STIRILE PROTV

Cine este bărbatul suspect că a furat arma femeii jandarm. 11 persoane filmate lovind-o pe femeie

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


03:17

STIRILE PROTV

Cât de periculoase sunt gazele folosite de jandarmi în Piața Victoriei. Ce spun medicii și experții

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


02:32

STIRILE PROTV

Intervenție în forță: Nejustificată

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


03:17

STIRILE PROTV

Șeful Jandarmeriei, prima reacție după violențele de protest

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


01:15

STIRILE PROTV

Protestatarii au vrut sa intre in curtea Guvernului

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


00:41

STIRILE PROTV

Motivele pentru care Diaspora protesteaza alaturi de bucuresteni

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


02:30

STIRILE PROTV

Ce scrie presa din strainatate despre evenimentele din Piata Victoriei

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


02:05

STIRILE PROTV

Mesajele protestatarilor din Piata Victoriei

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


01:51

STIRILE PROTV

Momentul in care femeia jandarm a fost agresata

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


01:52

STIRILE PROTV

Decizia luata de presedintele Klaus Iohannis dupa protestele de vineri seara

O retrospectiva a protestelor din August 2018 vazuta de Stirile PRO TV. Pentru ultimele stiri poti acces www.stirileprotv.ro


01:05
gaze mare

Gazele din Marea Neagră vor pleca spre Europa prin Ungaria și Bulgaria. Decizia Transgaz

Topul țărilor cu cei mai bogați locuitori. Statele europene care întrec Bruneiul și Dubaiul

Cuba comunistă se transformă, după moartea “Liderului Suprem”. Decizie radicală la Havana

Rep. Moldova dă gazele rusești pe cele românești. Ce decizie vrea să ia Chișinăul

Jumătate de secol de la prima Dacie. Cum a evoluat mașina românească de la Dacia 1100 la Renault

Ce se întâmplă cu milioanele de cetățeni UE din Regat, după Brexit. Decizia guvernului de la Londra

muncitor

Țara fără muncitori. Zeci de mii de joburi neocupate în țară, milioane de români în străinătate

VW începe producția celei de-a opta generații Golf și vrea un milion de mașini pe an, la Wolfsburg

Loteria bonurilor fiscale, extragerea din 19 august 2018. Bonurile câștigătoare

Administrațiile locale fac profit de pe urma fostelor sere lăsate în paragină. Prețul legumelor

Sume dublate pentru ospățurile oferite de demnitari. Cheltuielile nu au limită zilnică

Din cauza caniculei, Germania a ajuns să aplice o măsură folosită în România în anii comunismului