Masterplanul lui "am o veste buna si una rea". Variantele optimiste si pesimiste pentru autostrazile Romaniei pana in 2020

×
Codul embed a fost copiat

Ministerul Transporturilor a anuntat varianta finala a Masterplanului, documentul in baza caruia vom construi drumuri noi. Surpriza, acesta are 2 variante: in functie de deficit si banii pe care ii vom putea imprumuta pentru constructia infrastructurii.

Varianta rea, care pare si cea mai probabila in actualele conditii economice, prevede ca pana in 2020 incepem si terminam de construit o singura autostrada: Sibiu - Pitesti.

Masterplanul arata ca pana in 2020 vom termina cateva autostrazi aflate in executie: Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Campia Turzii - Targu Mures si Timisoara Lugoj. In plus, se modernizeaza centura Bucurestiului.

Documentul este impartit in doua perioade: 2014 - 2020; 2021 - 2030 si are doua variante: optimista si pesimista.

Varianta optimista prevede ca pana in 2020 vom construi autostrada Sibiu-Pitesti si Targu Neamt - Iasi - Ungheni.
Acestea sunt tronsoanele de baza, considerate importante de Uniunea Europeana.

Citește și
Hotnews
Gandire "strategica" din partea statului: revizuieste studiul de fezabilitate la o autostrada care va fi construita dupa 2023

De importanta locala ar fi Comarnic-Brasov, Sibiu-Brasov, Suplacu de Barcau - Bors, Nadasel - Suplacu de Barcau, Pitesti Craiova si o legatura intre Aeroportul din Otopeni si A3.

Pentru perioada 2021 - 2030, varianta optimista prevede ca vom avea autostrazile Targu Mures - Targu Neamt, Brasov Bacau, Ploiesti - Comarnic si o alta centura care sa ocoleasca Bucurestiul. Centura, o autostrada de tip half profile, este o noutate pentru Romania. Vorbim de o sosea cu o singura banda, fara separatoare pe mijloc. In schimb, la intersectiile cu drumurile secundare va avea poduri. Astfel ca se va circula fluent cu 70 de kilometri pe ora.

Trecem la varianta pesimista. Daca vorbim de autostrazi, pana in 2020, vom incepe si vom termina doar Sibiu- Pitesti. Iar de importanta locala in Masterplan ramane legatura dintre Aeroport si A3.

Aceeasi varianta prevede ca autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni pe care ar trebui sa o construim pana in 2021 o vom avea abia in 2030. A0, noua centura a capitalei, adica Autostrada half profile, este retrogradata la importanta locala.

Dintre cele doua variante ale Master-Planului, cea mai probabila este cea pesimista, conform ultimelor prognoze economice. Acestea arata ca deficitul bugetar pentru 2016 ar ajunge pana la 3,2% din PIB. Comisia Europeana ar permite suplimentarea fondurilor pentru infrastructura doar pana la maximum 1,7% din Produsul Intern Brut.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro
Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

Victor Ponta a tinut sa explice vineri de ce si-a lasat barba. "Am promis, sa nu ma rad, pana cand nu este aprobat Masterplanul", a declarat seful guvernului dupa semnarea unei finantari europene de aproape 10 miliarde de euro.

Gandire
Gandire "strategica" din partea statului: revizuieste studiul de fezabilitate la o autostrada care va fi construita dupa 2023

Compania de Autostrazi a semnat miercuri un contract pe 5,1 milioane de euro pentru a revizui Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrazii Tg Mures - Ditrau, parte a autostrazii care va lega Tg. Mures de Iasi.

Cand vor incepe lucrarile la Comarnic-Brasov, autostrada de 1 miliard de euro. Ioan Rus:
Cand vor incepe lucrarile la Comarnic-Brasov, autostrada de 1 miliard de euro. Ioan Rus: "O putem face pe banii nostri"

Ministrul Transporturilor anunta ca lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov debuteaza in 2015. Asta desi in Masterplanul pentru autostrazi, prezentat Comisiei Europene, constructia urma sa inceapa abia peste 2 ani.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.