"Gustati si cumparati!" In goana dupa clienti, comerciantii aplica metode de promovare din Vest
Asa au aparut in marile magazine "promoterii", adica tinere frumoase, care ne invita sa testam gratuit de la chipsuri, pana la iaurturi, sau bauturi alcoolice.
Cu scopul declarat de a ne convinge sa plecam acasa cu produsul respectiv.
O risipa inutila am spune, daca ii urmarim pe toti cei care gusta chipsurile gratuite. De fapt, este o procedura de promovare bine gandita, iar domnisoara, care nu-si pierde zambetul, are o misiune importanta.
Marina Iordache, studenta, 19 ani: "Ma numesc Marina, am 19 ani si lucrez ca promoter de 2 ani".
Rezultatele degustarii se vad imediat.
Maria Tudose, reprezentant producator de chips-uri: "Produsele pleaca de la raft si ajung in cos consumatorilor. In momentul in care vezi o fata draguta, prietenoasa esti dispus sa o asculti si sa cumperi".
Producatorul isi permite sa imparta gratuit produse de sute de lei in cele mai mari magazine din Bucuresti.
Iar promoterii urmeaza un curs special. Intr-o sala, 20 de fete studiaza o marca de alcool.
Ioana Grusanu, eleva, 18 ani: "Trebuie sa am rabdare si sa vorbesc frumos, sa nu ma iau cu ei la cearta".
Un promoter castiga de la 3 euro pe ora, dar trebuie sa se potriveasca pentru produsul pe care il promoveaza.
Marinela Guina, coordonator de campanii promotionale: "Selectia se face in functie de produsul promovat, daca promovam pasta de dinti, ne orientam in baza de date spre studenti la medicina".
Noua industrie a promoterilor are inregistrate in bazele de date aproximativ 50.000 de persoane, cam cate muncesc si in productia de haine si incaltaminte.