Despagubiri mai usor de obtinut din 2016, daca vi se strica electrocasnicele. Pasii pe care trebuie sa ii urmati
Daca vi se strica electronicele si electrocasnicele din casa din cauza supratensiunii din retea, veti primi despagubiri mai usor ca pana acum.
Un ordin publicat in Monitorul Oficial explica pas cu pas ce trebuie sa faceti chiar daca nu mai aveti bonul de achizitie al produsului stricat. Furnizorii sunt obligati sa achite costul reparatiilor ori chiar sa plateasca pentru inlocuirea lor.
Pana acum fiecare furnizor de energie electrica sau operator de retea avea teoretic propria procedura de despagubire. Multi consumatorii s-au plans insa de la vorbe pana la fapte era calea lunga si de prea putine ori isi primeau banii cuveniti. Ca atare, Agentia Nationala de Reglementare in Energie a stabilit o procedura standard, ce va fi aplicata indiferent de furnizor.
Daca vi s-au ars aparatele in casa, trebuie sa stiti ca in maximum zece zile lucratoare de la incident veti putea depune o cerere de despagubire. Puteti depasi termenul, de pilda, cand lipsiti justificat de acasa si aveti o dovada.
In alte zece zile, cineva trebuie sa vina sa verifice incidentul.
In maximum 6 primiti un raspuns daca veti primi sau nu despagubirea.
Apoi aveti la dispozitie 60 de zile sa depuneti bonul de achizitie a aparatului defect. In cazul in care nu il mai aveti, faceti o declaratie pe propria raspundere in care specificati costul de achizitie al aparatului si cand l-ati cumparat.
In 5 zile lucratoare furnizorul va calcula suma ce vi se cuvine drept despagubire, iar aceasta va va fi transmisa prin intermediul primei facturi.
Din pacate, parcurgerea tuturor pasilor necesari poate dura pana la 3 luni de zile. La fel de adevarat este ca furnizorul are cateva portite prin care va poate refuza.
Primiti banii doar daca supratensiunea nu a fost de origine atmosferica. Pe romaneste spus, nu e vina companiei daca supratensiunea a fost provocata de un trasnet sau o furtuna. De asemenea, circuitele din casa trebuie sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic. Consumatorul trebuie sa depuna cererea de despagubirea la termen.
Cu alte cuvinte suntem oricum la mana furnizorului sau al operatorului de retea. Pana la urma acesta stabileste valoarea despagubirii. Consumatorii care nu sunt de acord au o singura solutie, sa se adreseze instantei de judecata.