Chinezii ataca Dacia de la 170 km de Romania. Cum arata masina care face concurenta Loganului
Masinile chinezesti iau cu asalt Europa. Saptamana aceasta, unul dintre cei mai mari producatori de auto din China a inceput productia la vecinii bulgari. Este prima fabrica de asamblare a vehiculelor chinezesti pe continentul nostru.
Masinile low-cost vizeaza acelasi segment de clienti ca si Dacia, insa compania nu-si face griji.
Uzina chinezilor a fost inaugurata cu mare fast intr-un stil tipic est-european. Bulgarii au adus inclusiv un preot sa sfinteasca prima masina.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Chinezii au planuri mari. Vor sa angajaze 2.000 de oameni si sa produca 50.000 de masini pe an. Vor asambla in Bulgaria trei modele: o masina de oras, un pick up si un 4x4. Preturile variaza intre 8 si 12.000 de euro. Prin comparatie, cel mai ieftin Logan porneste de la 6.500 de euro, iar cel mai scump Duster ajunge la 17.000.
Sefii de la Dacia nu sunt insa ingrijorati de competitie.
Pentru chinezi, micutul sat Bahovista din Bulgaria este de fapt o poarta de intrare in Europa, care se afla la doar 170 de kilometri de Giurgiu. Planul de afaceri este simplu. Piesele sunt aduse cu vaporul din China, iar masinile sunt asamblate in Bulgaria, unde primesc stampila "Made in Europe", care le permite chinezilor sa evite tarifele de import.
Chinezii mai au insa un mare hop de trecut. Testele Euroncap de siguranta. In prezent, niciun model Great Wall nu a fost supus unei asemenea verificari. Iar celelalte modele chinezesti testate pana acum au obtinut punctaje foarte slabe. De altfel si cei de la Dacia se bazeaza pe aceste rezultate, pentru a tine la distanta concurenta asiatica.
In Romania au fost comercializate doar cateva sute de automobile chinezesti.