CFR Călători: Directorul general are un salariu net de 25.740 lei, directorul financiar-contabil de 25.155 lei

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa
Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Directorul general al CFR Călători are un salariu net lunar de 25.740 lei, directorul Financiar-Contabil câştigă net 25.155, au o indemnizaţia lunară netă de 6.025 lei, se arată într-un comunicat al CFR Călători.

Compania precizează că documentul vine ca reacţie faţă de declaraţiile date presei de preşedintele ARF, dar şi faţă de realităţile din piaţa de transport feroviar de călători.

"Cu toate că nu ne propunem să facem o analiză asupra modului de formulare a răspunsurilor de către preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) la întrebările reporterului AGERPRES, nu putem să nu constatăm, lesne, că acestea trădează inclusiv un anumit nivel de cunoaştere în domeniul feroviar. Sigur, anumite cunoştinţe pot fi obţinute inclusiv stând pe o bancă, în gară, urmărind trenurile cum trec prin faţa ta, pentru cunoscătorii feroviari aceasta numindu-se 'defilare'. Principala temă fiind cea a salariilor conducerii CFR Călători (sau, pentru a păstra forma academică de formulare a autorului, 'şefime'), vă prezentăm în continuare salariile atât ale directorului general şi ale directorului financiar-contabil, cât şi ale membrilor Consiliului de Administraţie, numiţi în baza unui proces de selecţie în conformitate cu prevederile Ordonanţei 109/2011, acestea fiind după cum urmează: director general, salariul lunar: brut 44.000 lei şi net 25.740 lei; director Financiar-Contabil, salariul lunar: brut 43.000 lei şi net 25.155 lei. În ceea ce priveşte membrii Consiliului de Administraţie, precizăm că, în prezent, aceştia sunt în număr de 7, indemnizaţia lunară a fiecărui membru CA este de 10.300 lei brut şi 6.025 lei net", se arată în comunicatul CFR Călători.

Pe de altă parte, reprezentanţii operatorului feroviar naţional de călători consideră regretabilă raportarea numărului de salariaţi la kilometri parcurşi şi susţin că nu se poate compara un operator cu o obligaţie de serviciu public stabilită de către ARF, la nivel naţional, cu un operator care îşi desfăşoară activitatea sectorial.

"O mai bună documentare din prevederile HG 643/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ar fi de natură a mai elimina din necunoaştere. CFR Călători este instituţia care preia operarea pe secţiile în care operatorii privaţi încetează activitatea, încetarea activităţii fiind, desigur, din condiţii de ineficienţă economică. Exemple secţiile: Sighişoara - Odorhei, Arad - Brad, Timişoara Nord - Lovrin, Timişoara Nord - Periam. Mai mult, cum s-ar putea compara: operatorul naţional, care are integrat în structură o bună parte din mentenanţa materialului rulant, cu o vechime însemnată, aparţinând statului român, cu un operator care efectuează integral mentenanţa în afara societăţii; operatorul care trebuie să deţină logistica necesară în domeniul achiziţiilor publice pentru aplicarea Legii 99/2016, cu un operator privat care nu aplică această lege şi, deci, nu are nevoie de o structură de anvergura CFR Călători? Acesta este un mod neconcurenţial, nesoluţionat nici până în prezent de către ARF, în timp ce CFR Călători imobilizează material rulant scadent la procesul de mentenanţă, pentru parcurgerea tuturor etapelor prevăzute în Legea 99/2016, nu acelaşi lucru este şi în cazul operatorilor privaţi", susţine CFR Călători.

Citește și
oameni strada
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Cât priveşte traseele profitabile, compania precizează că, în prezent, nu există rute integral profitabile, necesarul de compensat fiind diferit de la rută la rută. În plus, nu se poate vorbi de rută profitabilă, atât timp cât preţul legitimaţiilor de călătorie este reglementat/plafonat, în fapt compensaţia fiind acordată pentru susţinerea mobilităţii de deplasare a călătorilor şi nu pentru companie, care, în cazul subcompensării, devine o victimă, subliniază sursa citată.

"Nivelul de plafonare a preţului biletelor şi compensaţia în completare depind de politica fiecărui stat şi de modul în care acesta stabileşte susţinerea deplasării călătorilor în regim feroviar, în comparaţie cu celelalte moduri de transport. Aceasta este de natură a clarifica şi temeinicia analizei preşedintelui ARF privind creşterea cu 13% faţă de 4% media în Uniunea Europeană, deşi nu înţelegem cum poate fi făcută o astfel de afirmaţie, atât timp cât preţul legitimaţiilor de călătorie a fost modificat, în baza adresei ARF din luna decembrie 2024, conf. prevederilor HG 1453/2022, cu rata inflaţiei de 4,6%, tarifele fiind aplicabile tuturor operatorilor", se mai arată în comunicat.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare
Românii devin mai prudenți și economisesc mai mult. Specialiștii avertizează că urmează o perioadă de stagnare

Economia României rămâne pe plus, chiar dacă avansul e mai lent față de anii trecuți. Cel mai vizibil semnal este scăderea consumului: în octombrie, vânzările din magazinele fizice și online au coborât pentru a treia lună la rând.

România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă
România atrage investiții străine majore în Arad și Sibiu. Totuși, peste 1.500 de angajați își pierd locurile de muncă

România rămâne atractivă pentru companiile străine, care anunță investiții în fabrici noi sau extinderi ale celor prezente. Nemții, de exemplu, vin cu bani mulți în Arad și Sibiu.

Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE
Un deceniu de Brexit. Un studiu arată cum a început să cadă economia Marii Britanii după votul care a scos-o din UE

La aproape un deceniu după referendumul privind Brexit-ul, Marea Britanie s-a îndepărtat brusc de traiectoria pe care o avea înainte de anul 2016, ajungând la o eroziune lentă și constantă a investițiilor, productivității și poziției sale globale.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”
Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, dacă o demite pe Diana Buzoianu, ministrul Mediului, pentru criza apei potabile din judeţele Prahova şi Dâmboviţa.