CFR Călători: Directorul general are un salariu net de 25.740 lei, directorul financiar-contabil de 25.155 lei

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa
Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Directorul general al CFR Călători are un salariu net lunar de 25.740 lei, directorul Financiar-Contabil câştigă net 25.155, au o indemnizaţia lunară netă de 6.025 lei, se arată într-un comunicat al CFR Călători.

Compania precizează că documentul vine ca reacţie faţă de declaraţiile date presei de preşedintele ARF, dar şi faţă de realităţile din piaţa de transport feroviar de călători.

"Cu toate că nu ne propunem să facem o analiză asupra modului de formulare a răspunsurilor de către preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) la întrebările reporterului AGERPRES, nu putem să nu constatăm, lesne, că acestea trădează inclusiv un anumit nivel de cunoaştere în domeniul feroviar. Sigur, anumite cunoştinţe pot fi obţinute inclusiv stând pe o bancă, în gară, urmărind trenurile cum trec prin faţa ta, pentru cunoscătorii feroviari aceasta numindu-se 'defilare'. Principala temă fiind cea a salariilor conducerii CFR Călători (sau, pentru a păstra forma academică de formulare a autorului, 'şefime'), vă prezentăm în continuare salariile atât ale directorului general şi ale directorului financiar-contabil, cât şi ale membrilor Consiliului de Administraţie, numiţi în baza unui proces de selecţie în conformitate cu prevederile Ordonanţei 109/2011, acestea fiind după cum urmează: director general, salariul lunar: brut 44.000 lei şi net 25.740 lei; director Financiar-Contabil, salariul lunar: brut 43.000 lei şi net 25.155 lei. În ceea ce priveşte membrii Consiliului de Administraţie, precizăm că, în prezent, aceştia sunt în număr de 7, indemnizaţia lunară a fiecărui membru CA este de 10.300 lei brut şi 6.025 lei net", se arată în comunicatul CFR Călători.

Pe de altă parte, reprezentanţii operatorului feroviar naţional de călători consideră regretabilă raportarea numărului de salariaţi la kilometri parcurşi şi susţin că nu se poate compara un operator cu o obligaţie de serviciu public stabilită de către ARF, la nivel naţional, cu un operator care îşi desfăşoară activitatea sectorial.

"O mai bună documentare din prevederile HG 643/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ar fi de natură a mai elimina din necunoaştere. CFR Călători este instituţia care preia operarea pe secţiile în care operatorii privaţi încetează activitatea, încetarea activităţii fiind, desigur, din condiţii de ineficienţă economică. Exemple secţiile: Sighişoara - Odorhei, Arad - Brad, Timişoara Nord - Lovrin, Timişoara Nord - Periam. Mai mult, cum s-ar putea compara: operatorul naţional, care are integrat în structură o bună parte din mentenanţa materialului rulant, cu o vechime însemnată, aparţinând statului român, cu un operator care efectuează integral mentenanţa în afara societăţii; operatorul care trebuie să deţină logistica necesară în domeniul achiziţiilor publice pentru aplicarea Legii 99/2016, cu un operator privat care nu aplică această lege şi, deci, nu are nevoie de o structură de anvergura CFR Călători? Acesta este un mod neconcurenţial, nesoluţionat nici până în prezent de către ARF, în timp ce CFR Călători imobilizează material rulant scadent la procesul de mentenanţă, pentru parcurgerea tuturor etapelor prevăzute în Legea 99/2016, nu acelaşi lucru este şi în cazul operatorilor privaţi", susţine CFR Călători.

Citește și
oameni pe strada
Ce așteptări au tinerii de la locurile de muncă. Când sunt gata să-și schimbe angajatorul

Cât priveşte traseele profitabile, compania precizează că, în prezent, nu există rute integral profitabile, necesarul de compensat fiind diferit de la rută la rută. În plus, nu se poate vorbi de rută profitabilă, atât timp cât preţul legitimaţiilor de călătorie este reglementat/plafonat, în fapt compensaţia fiind acordată pentru susţinerea mobilităţii de deplasare a călătorilor şi nu pentru companie, care, în cazul subcompensării, devine o victimă, subliniază sursa citată.

"Nivelul de plafonare a preţului biletelor şi compensaţia în completare depind de politica fiecărui stat şi de modul în care acesta stabileşte susţinerea deplasării călătorilor în regim feroviar, în comparaţie cu celelalte moduri de transport. Aceasta este de natură a clarifica şi temeinicia analizei preşedintelui ARF privind creşterea cu 13% faţă de 4% media în Uniunea Europeană, deşi nu înţelegem cum poate fi făcută o astfel de afirmaţie, atât timp cât preţul legitimaţiilor de călătorie a fost modificat, în baza adresei ARF din luna decembrie 2024, conf. prevederilor HG 1453/2022, cu rata inflaţiei de 4,6%, tarifele fiind aplicabile tuturor operatorilor", se mai arată în comunicat.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO S-a retras din fotbal la 24 de ani și acum face: „Nu voi regreta!”
GALERIE FOTO S-a retras din fotbal la 24 de ani și acum face: „Nu voi regreta!”
Citește și...
Ce așteptări au tinerii de la locurile de muncă. Când sunt gata să-și schimbe angajatorul
Ce așteptări au tinerii de la locurile de muncă. Când sunt gata să-și schimbe angajatorul

Tinerii din generația Z și milenialii sunt foarte atenți ce va scrie pe fluturașul de salariu atunci când își caută un loc de muncă și sunt dispuși să fugă rapid dintr-o companie în alta dacă nu sunt mulțumiți de bani.

Uniunea Europeană introduce o taxă vamală de 3 euro pentru coletele ieftine din China
Uniunea Europeană introduce o taxă vamală de 3 euro pentru coletele ieftine din China

Miniştrii de finanţe ai Uniunii Europene au convenit vineri introducerea unei taxe vamale de 3 euro pentru coletele cu valoare redusă care ajung în blocul comunitar.

Economia românească a investiti mai mult în 2025. Construcțiile și utilajele, principalele „motoare” ale creșterii
Economia românească a investiti mai mult în 2025. Construcțiile și utilajele, principalele „motoare” ale creșterii

Investițiile din economia românească accelerează în 2025. Construcțiile și utilajele reprezintă principalele surse ale creșterii sumelor investite pe plan local.

Recomandări
A cincea seară de proteste în Capitală și marile orașe. Românii cer demisia Liei Savonea și schimbări în sistemul de justiție
A cincea seară de proteste în Capitală și marile orașe. Românii cer demisia Liei Savonea și schimbări în sistemul de justiție

În Capitală, a fost organizat marșul „Împreună pentru justiție”. Este cea de a cincea seară în care locuitorii din București și marile orașe ies în stradă pentru a cere reforme în justiție.

Spitalul de Copii din Iași funcționează în regim de avarie după contaminarea apei cu bacterii. Unii pacienți, redirecționați
Spitalul de Copii din Iași funcționează în regim de avarie după contaminarea apei cu bacterii. Unii pacienți, redirecționați

Spitalul de Copii din Iași funcționează în regim de avarie, după ce, în urmă cu două zile, s-a aflat că apa este contaminată cu bacterii. Până acum, 24 de pacienți au fost redirecționați către alte unități sanitare din județ, dar și din țară.

Patru studenți din România învață la Universitatea Brown unde a avut loc atacul armat. Reacția lui Donald Trump după incident
Patru studenți din România învață la Universitatea Brown unde a avut loc atacul armat. Reacția lui Donald Trump după incident

Doi studenți au fost uciși, iar alte nouă persoane au fost rănite, după un atac cu armă de foc petrecut în campusul unei dintre cele mai prestigioase universități americane - Brown, din Rhode Island.