Ce ofera CFR la schimb pentru bilete mai scumpe. Conditiile proaste au gonit 400 de mil. de calatori
Desi avem trenuri mai lente ca acum 20 de ani, sunt din ce in ce mai scumpe. De la 1 septembrie, CFR pregateste o crestere a preturilor la bilete cu nu mai putin de 10 procente.
Decizia e justificata prin cresterea costurilor cu energia si combustibilii. Reprezentantii companiei nu vorbesc insa si despre conditii mai bune de transport si nici despre pierderea calatorilor care aleg tot mai des microbuzele sau trenurile private.
Cei de la CFR vor sa le ceara mai multi bani calatorilor, dar nu se preocupa si de imbunatatirea conditiilor de transport. Asa ca in multe trenuri este in continuare mizerie, scaunele sunt distruse, vara lesini de cald iarna ingheti iar intarzierile sunt deja fara numar.
"Nu-i normal, ca nu-s curate asa trenurile toate. Si geamurile sunt cam crapate, curent la copii, nu-i normal", se plange un calator din Timisoara.
Situatia e la fel de proasta si la Bucuresti. "La toaleta, sub orice critica, mizerie. Scaunele sunt foarte incomode. Noi mergem la Timisoara si am venit cu Interegio. In mijloc sunt mese, pe o parte si pe alta. Nici nu poti sa stai, treuie sa tii picioarele stranse, nici nu poti sa te misti".
Asa se face ca multi dintre calatori mai merg cu trenul de stat doar cand il pierd pe cel particular.
"- De cand a aparut particularul merg doar cu particularul.
- De ce?
- E mai avantajos. Pretul la jumatate.
- Si conditiile?
- Tot mai bune", explica o batrana.
"Pe ruta Bucuresti-Constanta, pretul unui bilet intreg este de 35 de lei. Aer conditionat, internet, bar, circula in regim de Interregio, 2 ore 46 de min pana in Constanta", explica o casiera a unei firme private de transport feroviar. "Ruta Bucuresti-Brasov, 22.50. Studentii au reducere la jumatate de pret, pensionarii, toate gradele de handicap".
Pe aceleasi rute, la stat, platim in acest moment dublu. Iar de luna viitoare, cel mai probabil, cu inca 10 procente in plus.Cele mai mari scumpiri vor fi spre Cluj, Timisoara si Iasi
Dezamagiti de transportul feroviar de stat, tot mai multi romani se inghesuie si la microbuze. Aici platesc mai putin sau la fel, dar au aer conditionat, internet si se simt in deplina siguranta.
CFR a pierdut peste 400 de milioane de calatori in ultimele 2 decenii. De la 470 de milioane in 1989, acum daca mai transporta 50 de milioane.