Canalul Dunare - Bucuresti. UE finanteaza cu 1.7 miliarde de euro transformarea Capitalei in port
Un proiect de la inceputul secolului 20, inceput de Nicolae Ceausescu, ar putea fi terminat in cativa ani cu bani europeni.
Conform proiectului, Bucurestiul va deveni port la Dunare, iar navele de mare tonaj vor naviga tot anul de la Constanta la Rotterdam.
Ideea are deja sustinere la Bruxelles, care pune la bataie numai pentru canalul Dunare-Bucuresti 1,7 miliarde de euro.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Problema este sa reusim sa atragem aceste fonduri.
Sudul Bucurestiului. O zona plina de gunoaie si cautatori de metal.
Constructia Portului din Bucuresti, un gigant din beton terminat in proportie de 85 la suta s-a impotmolit in 1990. Asa ca nicio nava nu a ajuns la chei. Daca insa lucrarile se vor termina nivelul raului Arges va creste de 5-6 ori, iar in port vor putea acosta nave de transport care vor duce odata si 600 de automobile sau nave de croaziera cu cate 100 de turisti la bord.
Cum diferenta de nivel dintre Bucuresti si Dunare este de peste 50 de metri, raul Arges are nevoie si de ecluze.
Patru astfel de ecluze vor fi construite pe canalul Dunare-Bucuresti. Navele vor intra intr-o camera speciala, aceasta va fi inundata, iar ambarcatiunea va fi ridicata cu totul la vreo 13 metri inaltime. Procesul va dura in jur de o jumatate de ora.Culmea, expertii Comisiei Europene spun ca sunt dispusi sa dea bani nu doar pentru canalul Bucuresti - Dunare, dar si pentru adancirea fluviului Dunarii pe teritoriul Romaniei.
"Trebuie sa existe 2,5 metri pentru 90 la suta din perioada anului.", a declarat Ioannis Gheivelis, expert in transporturi in Comisia Europeana.
Asta pentru ca navele sa poata naviga in perioadele secetoase din Constanta in Rotterdam."Exista si bani necesari pentru cumpararea unui spargator de gheata ca sa se poata circula si in perioada de iarna.", a declarat ministrul transporturilor, Relu Fenechiu.
Portul, dar si canalul Dunare Bucuresti ar putea costa 1,7 miliarde de euro. Ministerul Transporturilor inca nu a stabilit cand vor incepe si cat vor dura lucrarile.
Cert este ca trebuie sa se grabeasca, fondurile pentru aceste proiecte pot fi solicitate de la inceputul anului viitor.